Jak wygląda serwis Energa24?
Energa jakiś czas temu postanowiła nieco odświeżyć serwis 24.energa.pl. Nowa odsłona skupia najważniejsze z punktu widzenia odbiorcy prądu rzeczy w jednym miejscu. Po prawej stronie ekranu na sporym pomarańczowym polu są wyświetlane informacje o aktualnym saldzie. Z kolei na środku znajduje się spis aktualnych usług, z których korzysta klient oraz propozycje Energi dedykowane dla klienta. Z kolei w części górnej widokuumiejscowiono menu serwisu z takimi zakładkami: Oferta, Finanse, Zgłoszenia, Dokumenty oraz komunikaty i wiadomości od Energi.
Co umożliwia serwis 24.energa.pl?
Serwis posiada wiele nowoczesnych rozwiązań, które zapewne są przydatne dla odbiorców. Klient Energi ma możliwość na bieżąco kontrolować swoje zużycie prądu i je porównywać z poprzednimi miesiącami czy porami roku. Udostępniony w profilu wykres prezentuje zużycie energii przez danego klienta w przeliczeniu na jego koszt. Dzięki temu narzędziu dużo łatwiej jest kontrolować wydatki na prąd i planować oszczędności.
Jak się zarejestrować?
W pierwszym kroku należy wejść na stronę 24.energa.pl, a następnie kliknąć w przycisk znajdujący się po prawej stronie – zarejestruj się. On uruchomi formularz rejestracyjny, w którym należy wpisać takie dane jak:
- Imię
- Nazwisko
- Login
- Adres e-mail
- Hasło (8-32 znaki)
Na podany adres e-mail wysyłany jest link, który aktywuje konto w serwisie. Konto można założyć także poprzez połączenie się z swoim kontem na Facebooku.
Po zarejestrowaniu konta klient Energi może dodać swoje liczniki. W następnym kroku niezbędne jest podaniem znajdujące się na fakturze za energię elektryczną Numer Klienta oraz nr PESEL albo nr Dowodu Osobistego.
Jak się zalogować?
Pierwsze logowanie do serwisu wymaga wprowadzenia loginu i hasła, które klient otrzymuje e-mailem od Energi. Po takim pierwszym logowaniu klient musi zmienić hasło tymczasowe na nowe.
Faktury i płatności
W tej zakładce serwisu klient ma możliwość:
- sprawdzenia stanu salda
- dokonania szybkiej płatności za prąd – usługa zapłać online
- sprawdzenie statusu płatności
- doładowania licznika pre-paid
- rozliczenia prądu w usłudze Rozliczenia Rzeczywiste
- zwrócenia nadpłaty w serwisie.
Zgłoszenia i reklamacje
W menu Zgłoszenia klient Energi ma możliwość:
- zgłoszenia reklamacji
- zamówienia usługi
- zadania pytania
- sprawdzenia stanu reklamacji
- sprawdzenia stanu zgłoszenia.
Usługi i oferty
Serwis 24.energa.pl umożliwia także:
- zamówienie rozliczeń rzeczywistych
- zamówienie rozliczeń pre-paid
- aktywowanie faktury elektronicznej
- zapoznanie się z produktami i propozycjami Energi
- dodanie karty PAYBACK
Inne opcje serwisu
- zmiana danych klienta
- dane adresowe dla PPE (Punkt Poboru Energii)
- dane kontaktowe
- zmiana hasła i login
- ustawienia powiadomień sms i e-mail
- przełączanie kont – w przypadku posiadania kilku kont
- nadanie uprawnień innej osobie do konta w serwisie.
Agnieszka Książek