Poradniki
Start Poradniki Pogotowie energetyczne numer
Artykuł

Pogotowie energetyczne numer

Z tego poradnika dowiesz się gdzie należy zgłosić awarię prądu. Podpowiemy, kiedy i w jaki sposób należy wezwać Pogotowie Energetyczne. Wyjaśnimy także, kiedy za jego interwencję trzeba zapłacić z własnej kieszeni.

pogotowie energetyczne numer

Fot. Flickr.com

Numer pogotowania energetycznego

991

Numer telefonu jest bezpłatny, a awarie energetyczne można zgłaszać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.

Kiedy wezwać Pogotowie Energetyczne?

Pod numer 991 należy zadzwonić jeśli:

  • zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia sieci energetycznych,
  • zauważysz uszkodzenia wejść albo zamknięć do obiektów energetycznych, np. uszkodzone zawiasy, zerwane kłódki,
  • w Twojej okolicy nie ma prądu,
  • Twój licznik działa w sposób nieprawidłowy,
  • dokonałeś wymiany przedlicznikowego bezpiecznika i zerwałeś plombę;
  • remontowałeś elektryczną instalację itp.

Jakie dane należy podać dzwoniąc na Pogotowie Energetyczne?

Dzwoniąc pod numer 991 podaj takie dane jak: nazwa miejscowości, dokładny adres, Twoje dane osobowe, tj. imię oraz nazwisko, od jakiego czasu nie ma prądu.

Które awarie są naprawiane najwcześniej?

Pogotowie Energetyczne pracuje 24 godziny na dobę, przez cały rok. Ich zadaniem jest naprawianie oraz ewentualnie doraźne zabezpieczanie w celu dalszej naprawy uszkodzeń linii energetycznych. Pracownicy Pogotowia w pierwszej kolejności usuwają te awarie, które stanowią zagrożenie dla życia bądź zdrowia ludzi. Są to przykładowo przewrócone, złamane słupy, leżące na ziemi przewody, czy zerwane przewody przesyłowe. Dopiero później Pogotowie Energetyczne zajmuje się przywracaniem zasilania gospodarstw domowych oraz obiektów przemysłowych. Pamiętaj o tym i nie wykonuj ponownie połączeń na infolinię Pogotowia Energetycznego. Wszystkie zgłoszenia są realizowane zgodnie z ich "wagą" oraz kolejnością.

Kiedy zapłacisz za Pogotowie Energetyczne?

Przyjazd Pogotowania Energetycznego oraz jego interwencję będziesz musiał pokryć z własnej kieszeni, jeśli okaże się, że awaria dotyczyła instalacji wewnętrznej w budynku, czyli w mieszkaniu, czy domu. Warto wiedzieć, że w budynku wielolokalowymto zarządca budynku poniesie koszty także w przypadku awarii w instalacji na klatce schodowej. Takiego rodzaju instalacje nie są, bowiem własnością dystrybutora energii elektrycznej. Szczegółowe informacje w temacie tej odpowiedzialności są zawarte w umowie kompleksowej albo w umowie dystrybucyjnej. Warto zatem ją dokładnie prześledzić i mieć wiedzę jak to wszystkowygląda w przypadku energetycznej awarii, aby później nie być zaskoczonym wystawieniem rachunku przez energetyczne pogotowie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Enea awarie
01 Styczeń 1970
Na szybkim usunięciu awarii prądu zależy nie tylko konsumentom energii, ale i także podmiotowi, który odpowiada za ciągłość dostaw prądu, czyli dystry...
Jak sprawdzić czy licznik prądu działa prawidłowo?
01 Styczeń 1970
Licznik prądu to urządzenie, które jak każde inne może ulec awarii czy usterce. Jego nieprawidłowe funkcjonowanie może powodować błędne zliczanie ener...
Wyłączenia prądu
01 Styczeń 1970
Zastanawiasz się, dlaczego zdarzają się wyłączenia energii elektrycznej? Przyczyny braku prądu w Twoim domu mogą być różne: awaria sieci energetycznej...
Przerwa w dostawie energii – kiedy należy ci się odszkodowanie?
01 Styczeń 1970
Poniosłeś stratę z powodu braku prądu? Należy ci się odszkodowanie! Kiedy można otrzymać je otrzymać? Ile wynoszą maksymalne przerwy w dostawie energi...
Awaria prądu, czyli gdzie trzeba zgłosić brak zasilania?
01 Styczeń 1970
Pamiętajmy, że awaria energetyczna to nie tylko dyskomfort wynikający z braku działania elektrycznych urządzeń. To także realne zagrożenie dla naszego...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7