Fot. Flickr.com
Numer pogotowania energetycznego
991
Numer telefonu jest bezpłatny, a awarie energetyczne można zgłaszać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
Kiedy wezwać Pogotowie Energetyczne?
Pod numer 991 należy zadzwonić jeśli:
- zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia sieci energetycznych,
- zauważysz uszkodzenia wejść albo zamknięć do obiektów energetycznych, np. uszkodzone zawiasy, zerwane kłódki,
- w Twojej okolicy nie ma prądu,
- Twój licznik działa w sposób nieprawidłowy,
- dokonałeś wymiany przedlicznikowego bezpiecznika i zerwałeś plombę;
- remontowałeś elektryczną instalację itp.
Jakie dane należy podać dzwoniąc na Pogotowie Energetyczne?
Dzwoniąc pod numer 991 podaj takie dane jak: nazwa miejscowości, dokładny adres, Twoje dane osobowe, tj. imię oraz nazwisko, od jakiego czasu nie ma prądu.
Które awarie są naprawiane najwcześniej?
Pogotowie Energetyczne pracuje 24 godziny na dobę, przez cały rok. Ich zadaniem jest naprawianie oraz ewentualnie doraźne zabezpieczanie w celu dalszej naprawy uszkodzeń linii energetycznych. Pracownicy Pogotowia w pierwszej kolejności usuwają te awarie, które stanowią zagrożenie dla życia bądź zdrowia ludzi. Są to przykładowo przewrócone, złamane słupy, leżące na ziemi przewody, czy zerwane przewody przesyłowe. Dopiero później Pogotowie Energetyczne zajmuje się przywracaniem zasilania gospodarstw domowych oraz obiektów przemysłowych. Pamiętaj o tym i nie wykonuj ponownie połączeń na infolinię Pogotowia Energetycznego. Wszystkie zgłoszenia są realizowane zgodnie z ich "wagą" oraz kolejnością.
Kiedy zapłacisz za Pogotowie Energetyczne?
Przyjazd Pogotowania Energetycznego oraz jego interwencję będziesz musiał pokryć z własnej kieszeni, jeśli okaże się, że awaria dotyczyła instalacji wewnętrznej w budynku, czyli w mieszkaniu, czy domu. Warto wiedzieć, że w budynku wielolokalowymto zarządca budynku poniesie koszty także w przypadku awarii w instalacji na klatce schodowej. Takiego rodzaju instalacje nie są, bowiem własnością dystrybutora energii elektrycznej. Szczegółowe informacje w temacie tej odpowiedzialności są zawarte w umowie kompleksowej albo w umowie dystrybucyjnej. Warto zatem ją dokładnie prześledzić i mieć wiedzę jak to wszystkowygląda w przypadku energetycznej awarii, aby później nie być zaskoczonym wystawieniem rachunku przez energetyczne pogotowie.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna