Poradniki
Start Poradniki Numer Pogotowia Energetycznego
Artykuł

Numer Pogotowia Energetycznego

Z tego poradnika dowiesz się gdzie należy zgłosić awarię prądu. Podpowiemy, kiedy i w jaki sposób należy wezwać Pogotowie Energetyczne. Wyjaśnimy także, kiedy za jego interwencję trzeba zapłacić z własnej kieszeni.

Fot. Flickr.com

Numer pogotowania energetycznego

991

Numer telefonu jest bezpłatny, a awarie można zgłaszać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.

Kiedy wezwać Pogotowie Energetyczne?

Pod numer 991 należy zadzwonić jeśli:

  • zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia sieci energetycznych,
  • zauważysz uszkodzenia wejść albo zamknięć do obiektów energetycznych, np. uszkodzone zawiasy, zerwane kłódki,
  • w Twojej okolicy nie ma prądu,
  • Twój licznik działa w sposób nieprawidłowy,
  • dokonałeś wymiany przedlicznikowego bezpiecznika i zerwałeś plombę;
  • remontowałeś elektryczną instalację itp.

Jakie dane należy podać dzwoniąc na Pogotowie Energetyczne?

Dzwoniąc pod numer 991 podaj takie dane jak: nazwa miejscowości, dokładny adres, Twoje dane osobowe, tj. imię oraz nazwisko, od jakiego czasu nie ma prądu.

Które awarie są naprawiane najwcześniej?

Pogotowie Energetyczne pracuje 24 godziny na dobę, przez cały rok. Ich zadaniem jest naprawianie oraz ewentualnie doraźne zabezpieczanie w celu dalszej naprawy uszkodzeń linii energetycznych. Prawnicy Pogotowia w pierwszej kolejności usuwają te awarie, które stanowią zagrożenie dla życia bądź zdrowia ludzi. Są to przykładowo przewrócone, złamane słupy, leżące na ziemi przewody, czy zerwane przewody przesyłowe. Dopiero później Pogotowie Energetyczne zajmuje się przywracaniem zasilania gospodarstw domowych oraz obiektów przemysłowych.   

Kiedy zapłacisz za Pogotowie Energetyczne?

Przyjazd Pogotowania Energetycznego oraz jego interwencję będziesz musiał pokryć z własnej kieszeni, jeśli okaże się, że awaria dotyczyła instalacji wewnętrznej w budynku, czyli w mieszkaniu, czy domu. Warto wiedzieć, że to zarządca budynku poniesie koszty także w przypadku awarii w instalacji na klatce schodowej. Takiego rodzaju instalacje nie są, bowiem własnością dystrybutora energii elektrycznej. Szczegółowe informacje w temacie tej odpowiedzialności są zawarte w umowie kompleksowej albo w umowie dystrybucyjnej. 

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

07 Lipiec 2014
Jak chronić sprzęt przed burzą?

W samym środku sezonu burzowego warto dowiedzieć się, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed niszczycielską siłą pioruna. Skutki jego uderzenia mo...
Czytaj dalej
03 Lipiec 2014
Przerwa w dostawie energii – jakie wybrać rezerwowe zasilanie?
Posiadasz dom wyposażony w np. najnowszej generacji kocioł, kolektory albo kominek z wodnym płaszczem? Licz się z tym, że w przypadku przerw w dostawi...
Czytaj dalej
14 Lipiec 2014
Przerwa w dostawie energii – kiedy należy ci się odszkodowanie?
Poniosłeś stratę z powodu braku prądu? Należy ci się odszkodowanie! Kiedy można otrzymać je otrzymać? Ile wynoszą maksymalne przerwy w dostawie energi...
Czytaj dalej
17 Kwiecień 2015
Wyłączenia prądu
Zastanawiasz się, dlaczego zdarzają się wyłączenia energii elektrycznej? Przyczyny braku prądu w Twoim domu mogą być różne: awaria sieci energetycznej...
Czytaj dalej
07 Kwiecień 2014
Jak sprawdzić czy licznik prądu działa prawidłowo?
Licznik prądu to urządzenie, które jak każde inne może ulec awarii czy usterce. Jego nieprawidłowe funkcjonowanie może powodować błędne zliczanie ener...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7