Poradniki
Start Poradniki Numer Pogotowia Energetycznego
Artykuł

Numer Pogotowia Energetycznego

Z tego poradnika dowiesz się gdzie należy zgłosić awarię prądu. Podpowiemy, kiedy i w jaki sposób należy wezwać Pogotowie Energetyczne. Wyjaśnimy także, kiedy za jego interwencję trzeba zapłacić z własnej kieszeni.

Fot. Flickr.com

Numer pogotowania energetycznego

991

Numer telefonu jest bezpłatny, a awarie można zgłaszać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.

Kiedy wezwać Pogotowie Energetyczne?

Pod numer 991 należy zadzwonić jeśli:

  • zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia sieci energetycznych,
  • zauważysz uszkodzenia wejść albo zamknięć do obiektów energetycznych, np. uszkodzone zawiasy, zerwane kłódki,
  • w Twojej okolicy nie ma prądu,
  • Twój licznik działa w sposób nieprawidłowy,
  • dokonałeś wymiany przedlicznikowego bezpiecznika i zerwałeś plombę;
  • remontowałeś elektryczną instalację itp.

Jakie dane należy podać dzwoniąc na Pogotowie Energetyczne?

Dzwoniąc pod numer 991 podaj takie dane jak: nazwa miejscowości, dokładny adres, Twoje dane osobowe, tj. imię oraz nazwisko, od jakiego czasu nie ma prądu.

Które awarie są naprawiane najwcześniej?

Pogotowie Energetyczne pracuje 24 godziny na dobę, przez cały rok. Ich zadaniem jest naprawianie oraz ewentualnie doraźne zabezpieczanie w celu dalszej naprawy uszkodzeń linii energetycznych. Prawnicy Pogotowia w pierwszej kolejności usuwają te awarie, które stanowią zagrożenie dla życia bądź zdrowia ludzi. Są to przykładowo przewrócone, złamane słupy, leżące na ziemi przewody, czy zerwane przewody przesyłowe. Dopiero później Pogotowie Energetyczne zajmuje się przywracaniem zasilania gospodarstw domowych oraz obiektów przemysłowych.   

Kiedy zapłacisz za Pogotowie Energetyczne?

Przyjazd Pogotowania Energetycznego oraz jego interwencję będziesz musiał pokryć z własnej kieszeni, jeśli okaże się, że awaria dotyczyła instalacji wewnętrznej w budynku, czyli w mieszkaniu, czy domu. Warto wiedzieć, że to zarządca budynku poniesie koszty także w przypadku awarii w instalacji na klatce schodowej. Takiego rodzaju instalacje nie są, bowiem własnością dystrybutora energii elektrycznej. Szczegółowe informacje w temacie tej odpowiedzialności są zawarte w umowie kompleksowej albo w umowie dystrybucyjnej. 

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

18 Październik 2016
Enea awarie
Na szybkim usunięciu awarii prądu zależy nie tylko konsumentom energii, ale i także podmiotowi, który odpowiada za ciągłość dostaw prądu, czyli dystry...
Czytaj dalej
08 Październik 2015
Awarie prądu

Jednym z elementów oceny jakości świadczenia usługi przesyłu jest tak zwana ciągłość dostaw, czyli brak przerw w dostawie prądu do klienta i to zarówn...
Czytaj dalej
09 Wrzesień 2015
Energa awaria – jak zgłosić brak zasilania?
Awarię prądu można zgłaszać na wiele sposobów. Brak zasilania odbiorcy na terenie ENERGA - Operator mogą zgłaszać wypełniając formularz internetowy, w...
Czytaj dalej
07 Lipiec 2014
Jak chronić sprzęt przed burzą?

W samym środku sezonu burzowego warto dowiedzieć się, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed niszczycielską siłą pioruna. Skutki jego uderzenia mo...
Czytaj dalej
14 Lipiec 2014
Przerwa w dostawie energii – kiedy należy ci się odszkodowanie?
Poniosłeś stratę z powodu braku prądu? Należy ci się odszkodowanie! Kiedy można otrzymać je otrzymać? Ile wynoszą maksymalne przerwy w dostawie energi...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7