Fot. Flickr.com, zeevveez
Spory z przedsiębiorstwem energetycznym
Do projektu założeń ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu konsumenckich sporów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dodał także propozycje organu, który będzie miał za zadanie rozstrzygać spory pomiędzy następującymi stronami: odbiorcy energii, przedsiębiorstwa energetyczne (np. dostawcy energii). W tej chwili nie ma takiego osobnego organu.
Koordynator przy URE
Zgodnie z propozycją UOKiK takim organem ma być koordynator ds. negocjacji w spornych sprawach, który będzie funkcjonował przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki. Kadencja powoływanego przez prezesa URE koordynatora ma wynosić cztery lata.
Kiedy zgłosić się do koordynatora?
Koordynator rozpocznie negocjacje na wniosek konsumenta prądu, gazu lub ciepła w domowym gospodarstwie. Należy jednak spełnić kilka warunków. Po pierwsze trzeba najpierw przeprowadzić procedurę reklamacyjną. Po drugie należy wykazać, że próbowaliśmy rozwiązać bezpośrednio spór z przedsiębiorstwem energetycznym. Ponadto, negocjacje nie zostaną podjęte, jeśli w tej sprawie toczy się już postępowanie administracyjne przez prezesem Urzędu Regulacji Energetyki.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna