Aktualności
Start Aktualności Masz spór z dostawcą energii? Będzie...
Artykuł

Masz spór z dostawcą energii? Będzie...

Obecnie konsument energii nie ma możliwości zwrócenia się do żadnego podmiotu, który pozasądownie rozwiąże spór z przedsiębiorstwem energetycznym. Dlaczego? Bo takiego organu po prostu nie ma. Jak dowiedziała się „Gazeta Prawna” wkrótce ma to się jednak zmienić.

Fot. Flickr.com, zeevveez

Spory z przedsiębiorstwem energetycznym

Do projektu założeń ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu konsumenckich sporów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dodał także propozycje organu, który będzie miał za zadanie rozstrzygać spory pomiędzy następującymi stronami: odbiorcy energii, przedsiębiorstwa energetyczne (np. dostawcy energii). W tej chwili nie ma takiego osobnego organu.

Koordynator przy URE

Zgodnie z propozycją UOKiK takim organem ma być koordynator ds. negocjacji w spornych sprawach, który będzie funkcjonował przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki. Kadencja powoływanego przez prezesa URE koordynatora ma wynosić cztery lata.

Kiedy zgłosić się do koordynatora?

Koordynator rozpocznie negocjacje na wniosek konsumenta prądu, gazu lub ciepła w domowym gospodarstwie. Należy jednak spełnić kilka warunków. Po pierwsze trzeba najpierw przeprowadzić procedurę reklamacyjną. Po drugie należy wykazać, że próbowaliśmy rozwiązać bezpośrednio spór z przedsiębiorstwem energetycznym. Ponadto, negocjacje nie zostaną podjęte, jeśli w tej sprawie toczy się już postępowanie administracyjne przez prezesem Urzędu Regulacji Energetyki.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Polacy za prąd płacą 2 razy więcej…
17 Marzec 2015

Polacy za prąd płacą 2 razy więcej…

Aż 7 mld zł do roku 2020 moglibyśmy zaoszczędzić, gdyby w naszym kraju była większa konkurencja na rynku energii. W tej chwili płacimy 2 razy więcej n...
Enea wprowadza zmiany dla klientów z terenu gorzowskiego
11 Styczeń 2016

Enea wprowadza zmiany dla klientów z terenu gorzowskiego

Enea systematycznie dokonuje zmian w obsłudze klienta – ostatnio wprowadzono zmiany na obszarze gorzowskim. Najważniejsza z nich to nowy numer konta b...
Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów
14 Marzec 2016

Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów

Npower, brytyjski sprzedawca energii elektrycznej i gazu w 2015 roku stracił aż 351 tys. odbiorców. Przyczyną odejścia klientów jest niesłuszna windyk...
Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii
20 Czerwiec 2016

Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii

Urząd Regulacji Energetyki po raz kolejny przygotował zbiór zasad, które powinien przestrzegać konsument energii w okresie wakacyjnym. Co radzi regula...
Zmiana sprzedawcy prądu – jest coraz łatwiej!
01 Czerwiec 2015

Zmiana sprzedawcy prądu – jest coraz łatwiej!

Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nie musi oznaczać konieczności otrzymywania dwóch osobnych faktur za dystrybucje i energię czynną. Firmy energe...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7