Reklamacje faktury za prąd Enea
Jeśli otrzymałeś rachunek za energię elektryczną, który budzi Twoje wątpliwości to być może powinien złożyć wniosek o reklamację. Zanim jednak wystosujesz takie pismo do firmy energetycznej to warto zastanowić się czy:
- niedawno zakupiłeś sprzęt, który może pobierać spore ilości energii elektrycznej
- posiadasz ogrzewanie elektryczne
- korzystasz z klimatyzatora
- nie używasz już starego sprzętu, które zużywało dużo prądu
- zakupiłeś nowe urządzenia energooszczędne
- przez dłuższy okres czasu mieszkanie czy dom jest pusty
- sprawdź czy faktura nie jest prognozowana.
W przypadku dalszych wątpliwości co do wysokości faktury należy skontaktować się z Enea:
- drogą telefoniczną, numer Infolinii Enea 611111111,
- drogą e-mailową, adres e-mail [email protected],
- za pomocą znajdującego się w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta Enea formularza kontaktowego,
- udać się do najbliższego stacjonarnego Biura Obsługi Klienta.
Jak napisać reklamacje rachunku za prąd Enea?
Pisząc reklamację rachunku za energię elektryczną pamiętaj, aby umieścić w niej takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, adres pod który jest dostarczana energia, numer reklamowanej faktury, powód reklamacji.
Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd Enea
Reklamacje dot. pracy układu pomiarowo – rozliczeniowego w Enea
Jeśli Twoim zdaniem dostarczana do danego obiektu energia elektryczna miała nieprawidłowe parametry jakościowe to możesz u dystrybutora prądu złożyć wniosek o sprawdzenie parametrów jakościowych energii elektrycznej. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że jeżeli przeprowadzone pomiary wykażą, że parametry jakościowe są zgodne z parametrami, jakie określono w prawie energetycznym, przepisami wykonawczymi lub w umowie dystrybucyjnej to wnioskodawca pokrywa koszty związane z montażem i demontażem urządzenia kontrolno-pomiarowego oraz przeprowadzenia badania. Jeśli natomiast przeprowadzenie pomiarów wykaże nieprawidłowe parametry jakościowe to odbiorca energii ma prawo wnioskować o udzielenie bonifikaty, której wysokość jest określona w Taryfie.
Pobierz wniosek o sprawdzenie parametrów jakościowych energii elektrycznych Enea
W przypadku wątpliwości związanych z działaniem układu pomiarowo – rozliczeniowego możesz wnioskować do Enea o:
- wykonanie sprawdzenia prawidłowości działania układu pomiarowo-rozliczeniowego
Pobierz wniosek o sprawdzenie prawidłowości działania układu pomiarowo-rozliczeniowego
- przeprowadzenie badania laboratoryjnego układu pomiarowo – rozliczeniowego
Pobierz wniosek o przeprowadzenie badania laboratoryjnego układu pomiarowo – rozliczeniowego
- przeprowadzenie ekspertyzy
Pobierz wniosek o przeprowadzenie ekspertyzy
Agnieszka Kierzkowska