
Reklamacje faktury za prąd Enea
Jeśli otrzymałeś rachunek za energię elektryczną, który budzi Twoje wątpliwości to być może powinien złożyć wniosek o reklamację. Zanim jednak wystosujesz takie pismo do firmy energetycznej to warto zastanowić się czy:
- niedawno zakupiłeś sprzęt, który może pobierać spore ilości energii elektrycznej
 - posiadasz ogrzewanie elektryczne
 - korzystasz z klimatyzatora
 - nie używasz już starego sprzętu, które zużywało dużo prądu
 - zakupiłeś nowe urządzenia energooszczędne
 - przez dłuższy okres czasu mieszkanie czy dom jest pusty
 - sprawdź czy faktura nie jest prognozowana.
 
W przypadku dalszych wątpliwości co do wysokości faktury należy skontaktować się z Enea:
- drogą telefoniczną, numer Infolinii Enea 611111111,
 - drogą e-mailową, adres e-mail [email protected],
 - za pomocą znajdującego się w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta Enea formularza kontaktowego,
 - udać się do najbliższego stacjonarnego Biura Obsługi Klienta.
 
Jak napisać reklamacje rachunku za prąd Enea?
Pisząc reklamację rachunku za energię elektryczną pamiętaj, aby umieścić w niej takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, adres pod który jest dostarczana energia, numer reklamowanej faktury, powód reklamacji.
Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd Enea 
Reklamacje dot. pracy układu pomiarowo – rozliczeniowego w Enea
Jeśli Twoim zdaniem dostarczana do danego obiektu energia elektryczna miała nieprawidłowe parametry jakościowe to możesz u dystrybutora prądu złożyć wniosek o sprawdzenie parametrów jakościowych energii elektrycznej. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że jeżeli przeprowadzone pomiary wykażą, że parametry jakościowe są zgodne z parametrami, jakie określono w prawie energetycznym, przepisami wykonawczymi lub w umowie dystrybucyjnej to wnioskodawca pokrywa koszty związane z montażem i demontażem urządzenia kontrolno-pomiarowego oraz przeprowadzenia badania. Jeśli natomiast przeprowadzenie pomiarów wykaże nieprawidłowe parametry jakościowe to odbiorca energii ma prawo wnioskować o udzielenie bonifikaty, której wysokość jest określona w Taryfie.
Pobierz wniosek o sprawdzenie parametrów jakościowych energii elektrycznych Enea
W przypadku wątpliwości związanych z działaniem układu pomiarowo – rozliczeniowego możesz wnioskować do Enea o:
- wykonanie sprawdzenia prawidłowości działania układu pomiarowo-rozliczeniowego
 
Pobierz wniosek o sprawdzenie prawidłowości działania układu pomiarowo-rozliczeniowego
- przeprowadzenie badania laboratoryjnego układu pomiarowo – rozliczeniowego
 
Pobierz wniosek o przeprowadzenie badania laboratoryjnego układu pomiarowo – rozliczeniowego
- przeprowadzenie ekspertyzy
 
Pobierz wniosek o przeprowadzenie ekspertyzy
Agnieszka Kierzkowska