Poradniki
Start Poradniki Reklamacja RWE/innogy
Artykuł

Reklamacja RWE/innogy

Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikatę za przerwy w dostawie prądu czy za nieprawidłowe parametry jakościowe.

Reklamacje faktury za energię

Zanim złożysz w innogy reklamacje rachunku za prąd przeanalizuj czy istnieją jakieś czynniki, które mogły wpłynąć na wysokość opłat.

Po pierwsze sprawdź czy w danym miesiącu rozliczeniowym nie miał miejsce rzeczywisty odczyt licznika – rachunek jest wystawiony na podstawie szacunkowych danych. Po drugie czy ostatnio nie zaczęto korzystać z dodatkowego sprzętu elektrycznego. Po trzecie czy w okresie, którego dotyczyło rozliczenie nie miało miejsce użytkowanie energochłonnego urządzenia np. klimatyzatora, grzejnika elektrycznego. Po czwarte czy była zlecona zmiana grupy taryfowej czy zmianie uległa taryfa energetyczna.

Jeśli po dokonaniu takiej analizy nadal będziesz mieć wątpliwości co do rozliczenia to złóż pismo reklamacyjne.

Jak reklamować rachunek za energię innogy?

Wystarczy skontaktować się w tym celu z innogy:

Zanim skontaktujesz się z innogy zanotuj sobie aktualne wskazanie licznika prądu oraz numer konta umowy.

Korekta faktury może być wykonana w przypadku:

  • pomyłki w odczycie licznika prądu,
  • znacznej zmiany w średnim zużyciu energii w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego,
  • stwierdzenia błędnego rozliczenia spowodowanego wadliwym działaniem licznika prądu.

Co powinno się znaleźć na reklamacji faktury za prąd?

innogy nie udostępnia wzorów reklamacji rachunków za energię elektryczną. W takim piśmie powinno się zawrzeć takie informacje jak: imię i nazwisko, adres obiektu którego sprawa dotyczy, numer faktury, okres rozliczeniowy za który została wystawiona faktura, powód reklamacji.

Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd innogy

Reklamacje dot. pracy układu pomiarowo – rozliczeniowego w innogy

Z reklamacją możesz także zgłosić się do dystrybutora energii elektrycznej.

Jeśli Twoim zdaniem energia elektryczna dostarczona do danego obiektu miała nieprawidłowe parametry jakościowe to możesz wystąpić z wnioskiem o sprawdzenie tych parametrów. W takim wniosku należy zawrzeć takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta oraz adres obiektu którego sprawa dotyczy. Pamiętaj jednak, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty sprawdzenia ponosisz ty. W przypadku uznania reklamacji dystrybutor ma prawo przyznać bądź nie przyznać bonifikatę.

Możesz także domagać się bonifikaty za trwającą ponad 24 godziny przerwę w dostawie energii elektrycznej. We wniosku należy podać takie dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu, którego dotyczy sprawa oraz informacje w jakim okresie trwała przerwa w dostawie prądu.

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

RWE kontakt - nr
06 Marzec 2015
Dobry sprzedawca to sprzedawca, który…? Jest wiele odpowiedzi na to pytanie, ale dobrze jest jeśli sprzedawca nie unika kontaktu ze strony Klienta
10 rad, jak oszczędzać na rachunkach za prąd
09 Kwiecień 2014
Koszty życia non stop rosną, czego nie można powiedzieć o naszych wynagrodzeniach. Oszczędności są, zatem bardzo mile widziane. Co zrobić, aby płacić ...
Reklamacja wzór Energa. Sprawdź, jak napisać reklamację rachunku!
27 Wrzesień 2016
Stwierdziłeś/aś nieprawidłowości w rozliczeniach z firmą Energa? Parametry jakościowe dostarczonej energii były nieprawidłowe? Przerwa w dostawie ener...
Opłata handlowa innogy (RWE)
20 Październik 2016
innogy Polska obecnie ma do zaoferowania sowim obecnym i przyszłym klientom sześć ofert, każda inna, każda ma zagwarantować oszczędność. Czy w przypad...
eBOK RWE – rejestracja logowanie innogy
06 Marzec 2015
Elektroniczne Biura Obsługi to już powoli standard wśród dostawców prądu. Jakie możliwości ma eBOK innogy (dawniej RWE)? Co możemy tam załatwić? Jak s...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7