Poradniki
Start Poradniki Reklamacja RWE/innogy
Artykuł

Reklamacja RWE/innogy

Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikatę za przerwy w dostawie prądu czy za nieprawidłowe parametry jakościowe.

Reklamacje faktury za energię

Zanim złożysz w innogy reklamacje rachunku za prąd przeanalizuj czy istnieją jakieś czynniki, które mogły wpłynąć na wysokość opłat.

Po pierwsze sprawdź czy w danym miesiącu rozliczeniowym nie miał miejsce rzeczywisty odczyt licznika – rachunek jest wystawiony na podstawie szacunkowych danych. Po drugie czy ostatnio nie zaczęto korzystać z dodatkowego sprzętu elektrycznego. Po trzecie czy w okresie, którego dotyczyło rozliczenie nie miało miejsce użytkowanie energochłonnego urządzenia np. klimatyzatora, grzejnika elektrycznego. Po czwarte czy była zlecona zmiana grupy taryfowej czy zmianie uległa taryfa energetyczna.

Jeśli po dokonaniu takiej analizy nadal będziesz mieć wątpliwości co do rozliczenia to złóż pismo reklamacyjne.

Jak reklamować rachunek za energię innogy?

Wystarczy skontaktować się w tym celu z innogy:

Zanim skontaktujesz się z innogy zanotuj sobie aktualne wskazanie licznika prądu oraz numer konta umowy.

Korekta faktury może być wykonana w przypadku:

  • pomyłki w odczycie licznika prądu,
  • znacznej zmiany w średnim zużyciu energii w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego,
  • stwierdzenia błędnego rozliczenia spowodowanego wadliwym działaniem licznika prądu.

Porównaj oferty sprzedawców energii i gazu. Płać mniej!

Co powinno się znaleźć na reklamacji faktury za prąd?

innogy nie udostępnia wzorów reklamacji rachunków za energię elektryczną. W takim piśmie powinno się zawrzeć takie informacje jak: imię i nazwisko, adres obiektu którego sprawa dotyczy, numer faktury, okres rozliczeniowy za który została wystawiona faktura, powód reklamacji.

Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd innogy

Reklamacje dot. pracy układu pomiarowo – rozliczeniowego w innogy

Z reklamacją możesz także zgłosić się do dystrybutora energii elektrycznej.

Jeśli Twoim zdaniem energia elektryczna dostarczona do danego obiektu miała nieprawidłowe parametry jakościowe to możesz wystąpić z wnioskiem o sprawdzenie tych parametrów. W takim wniosku należy zawrzeć takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta oraz adres obiektu którego sprawa dotyczy. Pamiętaj jednak, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty sprawdzenia ponosisz ty. W przypadku uznania reklamacji dystrybutor ma prawo przyznać bądź nie przyznać bonifikatę.

Możesz także domagać się bonifikaty za trwającą ponad 24 godziny przerwę w dostawie energii elektrycznej. We wniosku należy podać takie dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu, którego dotyczy sprawa oraz informacje w jakim okresie trwała przerwa w dostawie prądu.

Agnieszka Kierzkowska 

 

 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

08 Październik 2015
Numery kont bankowych – PGE
PGE ostrzega o fałszywych numerach rachunku bankowego, zanim dokonasz wpłaty sprawdź do kogo trafią Twoje pieniądze.
Czytaj dalej
05 Październik 2016
PGE reklamacje
Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Prz...
Czytaj dalej
05 Maj 2015
RWE cennik
Ile płacą mieszkańcy stolicy za energię elektryczną? Poznaj cennik sprzedawcy z Warszawy.
Czytaj dalej
10 Marzec 2015
RWE Stoen Operator
RWE Stoen Operator to jeden z pięciu największych operatorów systemu dystrybucyjnego. Dostarcza energię elektryczną mieszkańcom Warszawy oraz gmin ośc...
Czytaj dalej
23 Listopad 2016
6 powodów dla których warto zainstalować fotowoltaikę
Na całym świecie popularność systemów fotowoltaicznych dynamicznie rośnie. Trudno się temu dziwić, bowiem fotowoltaika ma wiele zalet. Dziś przedstawi...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7