Reklamacje faktury za energię
Zanim złożysz w innogy reklamacje rachunku za prąd przeanalizuj czy istnieją jakieś czynniki, które mogły wpłynąć na wysokość opłat.
Po pierwsze sprawdź czy w danym miesiącu rozliczeniowym nie miał miejsce rzeczywisty odczyt licznika – rachunek jest wystawiony na podstawie szacunkowych danych. Po drugie czy ostatnio nie zaczęto korzystać z dodatkowego sprzętu elektrycznego. Po trzecie czy w okresie, którego dotyczyło rozliczenie nie miało miejsce użytkowanie energochłonnego urządzenia np. klimatyzatora, grzejnika elektrycznego. Po czwarte czy była zlecona zmiana grupy taryfowej czy zmianie uległa taryfa energetyczna.
Jeśli po dokonaniu takiej analizy nadal będziesz mieć wątpliwości co do rozliczenia to złóż pismo reklamacyjne.
Jak reklamować rachunek za energię innogy?
Wystarczy skontaktować się w tym celu z innogy:
- Przez Internet – drogą mailową (e-mail: [email protected]), za pomocą formularza kontaktowego (strona www.innogy.pl), za pomocą portalu Moje innogy (https://moje.innogy.pl/logowanie)
- Telefonicznie – nr infolinii 22821 46 46
- Osobiście – wybierając się do dowolnego Salonu innogy.
Zanim skontaktujesz się z innogy zanotuj sobie aktualne wskazanie licznika prądu oraz numer konta umowy.
Korekta faktury może być wykonana w przypadku:
- pomyłki w odczycie licznika prądu,
- znacznej zmiany w średnim zużyciu energii w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego,
- stwierdzenia błędnego rozliczenia spowodowanego wadliwym działaniem licznika prądu.
Co powinno się znaleźć na reklamacji faktury za prąd?
innogy nie udostępnia wzorów reklamacji rachunków za energię elektryczną. W takim piśmie powinno się zawrzeć takie informacje jak: imię i nazwisko, adres obiektu którego sprawa dotyczy, numer faktury, okres rozliczeniowy za który została wystawiona faktura, powód reklamacji.
Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd innogy
Reklamacje dot. pracy układu pomiarowo – rozliczeniowego w innogy
Z reklamacją możesz także zgłosić się do dystrybutora energii elektrycznej.
Jeśli Twoim zdaniem energia elektryczna dostarczona do danego obiektu miała nieprawidłowe parametry jakościowe to możesz wystąpić z wnioskiem o sprawdzenie tych parametrów. W takim wniosku należy zawrzeć takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta oraz adres obiektu którego sprawa dotyczy. Pamiętaj jednak, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty sprawdzenia ponosisz ty. W przypadku uznania reklamacji dystrybutor ma prawo przyznać bądź nie przyznać bonifikatę.
Możesz także domagać się bonifikaty za trwającą ponad 24 godziny przerwę w dostawie energii elektrycznej. We wniosku należy podać takie dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu, którego dotyczy sprawa oraz informacje w jakim okresie trwała przerwa w dostawie prądu.
Agnieszka Kierzkowska