Poradniki
Start Poradniki Jak reklamować zbyt wysoki rachunek za prąd?
Artykuł

Jak reklamować zbyt wysoki rachunek za prąd?

Firma energetyczna wystawiła ci wyjątkowo wysoką fakturę za prąd, a Ty masz pewność, że jest nieuzasadniona. Pisemnie złóż reklamacje, która kwestionuje wysokość rachunku. Ponadto, możesz zażądać badania licznika.

Fot. Flickr.com,antanask

Jak złożyć reklamacje?

Reklamacje najlepiej złożyć na piśmie i wskazać w niej okres, za jaki jest kwestionowana należność. W reklamacji warto także umieścić nr faktury oraz zaprezentować informacje odnośnie tego, iż wcześniej opłaty były dużo niższe a zużycie energii nie uległo zmianie. Na dodatek zgłaszając reklamacje możemy również wystąpić o sprawdzenie licznika, a dokładnie rzecz ujmując układu pomiarowo-rozliczeniowego. Pamiętaj, że fakturę trzeba zapłacić, nawet w przypadku złożenia pisemnej reklamacji.

Jeśli dziwnie wysoki rachunek za prąd w firmie nie daje Ci spokoju, koniecznie powinieneś/powinnaś podjąć kroki, aby znaleźć tego konkretną przyczynę. Taka sytuacja może być uwarunkowana wieloma czynnikami, a część z nich da się wyeliminować.

Za badanie licznika możesz zapłacić

Warto wspomnieć, że badanie licznika może konsumenta sporo kosztować – w przypadku, gdy okaże się, iż licznik działa w sposób prawidłowy. W odwrotnej sytuacji wszelkie koszty badania ponosi firma energetyczna. Na ustosunkowanie się do reklamacji przedsiębiorstwo ma 14 dni. Należy podkreślić, że jeśli w tym czasie nie nastąpi odrzucenie reklamacji to przyjmuje się, iż została ona rozpatrzona pozytywnie. W tym przypadku firma jest zobowiązania do rozliczenia błędnie wystawionej faktury. Co za tym idzie zostanie konsumentowi zwrócona nadpłata – najczęściej jest zaliczana na poczet przyszłych rachunków za prąd.

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Zmiana energii dla firm. Dlaczego odbiorcy nie chcą płacić mniej?
19 Luty 2014
Jako przedsiębiorca na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z ofertami telefonicznymi. Wśród nich mogła się znaleźć propozycja zmiany sprzedawcy energi...
Zmiana dostawcy prądu dla firm. Jak negocjować ceny energii?
29 Październik 2015
Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba zmian sprzedawców energii. Statystyki prowadzone przez Prezesa URE dowodzą, że do końca sierpnia 2015 roku, 147 9...
PGE reklamacje
05 Październik 2016
Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Prz...
Zbiornik na gaz własność czy dzierżawa?
26 Październik 2016
Proces decyzyjny przy wyborze ogrzewania dla domu nie ma końca. Jeśli już zdecydujesz, że chcesz mieszkanie dom ogrzewać gazem, zaraz pojawiają się ko...
Enea reklamacje
28 Wrzesień 2016
Jako odbiorca energii możesz spotkać się z nieprawidłowo wystawionymi rachunkami za prąd, zbyt długimi przerwami w dostawie energii oraz nieodpowiedni...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7