Fot. Flickr.com,antanask
Jak złożyć reklamacje?
Reklamacje najlepiej złożyć na piśmie i wskazać w niej okres, za jaki jest kwestionowana należność. W reklamacji warto także umieścić nr faktury oraz zaprezentować informacje odnośnie tego, iż wcześniej opłaty były dużo niższe a zużycie energii nie uległo zmianie. Na dodatek zgłaszając reklamacje możemy również wystąpić o sprawdzenie licznika, a dokładnie rzecz ujmując układu pomiarowo-rozliczeniowego. Pamiętaj, że fakturę trzeba zapłacić, nawet w przypadku złożenia pisemnej reklamacji.
Jeśli dziwnie wysoki rachunek za prąd w firmie nie daje Ci spokoju, koniecznie powinieneś/powinnaś podjąć kroki, aby znaleźć tego konkretną przyczynę. Taka sytuacja może być uwarunkowana wieloma czynnikami, a część z nich da się wyeliminować.
Za badanie licznika możesz zapłacić
Warto wspomnieć, że badanie licznika może konsumenta sporo kosztować – w przypadku, gdy okaże się, iż licznik działa w sposób prawidłowy. W odwrotnej sytuacji wszelkie koszty badania ponosi firma energetyczna. Na ustosunkowanie się do reklamacji przedsiębiorstwo ma 14 dni. Należy podkreślić, że jeśli w tym czasie nie nastąpi odrzucenie reklamacji to przyjmuje się, iż została ona rozpatrzona pozytywnie. W tym przypadku firma jest zobowiązania do rozliczenia błędnie wystawionej faktury. Co za tym idzie zostanie konsumentowi zwrócona nadpłata – najczęściej jest zaliczana na poczet przyszłych rachunków za prąd.