Poradniki
Start Poradniki Odłączenie prądu
Artykuł

Odłączenie prądu

Masz problemy finansowe albo zwyczajnie zapomniałeś/aś uregulować rachunek za energię elektryczną? Pamiętaj, firma energetyczna nie od razu pozbawi Cię dostaw prądu. Masz przynajmniej miesiąc na spłatę zadłużenia.

Fot. Flickr.com

Prąd nie wyłączą Ci od razu

Jak uniknąć odłączenia prądu z powodu zaległości? Najlepiej jest oczywiście regularnie opłacać rachunki za energię. Zanim jednak dojdzie do wstrzymania dostaw energii obowiązkiem dostawcy energii jest wysłanie pisemnego wezwania do zapłaty oraz wyznaczenie dodatkowego 14 - dniowego terminu na spłatę zaległości i bieżących należności. W myśl przepisów prawa energetycznego odłączenie prądu może nastąpić dopiero po miesiącu od upływu terminu płatności. Jeśli firma energetyczna nie dochowa tych warunków to jest to podstawa do stwierdzenia, że wstrzymanie dostaw prądu było nieuzasadnione. Przedsiębiorstwo energetyczne musi wznowić dostawy bezzwłocznie po ustaniu przyczyn odłączenia, czyli np. po opłacaniu rachunków.

Reklamacja na dostarczanie energii

W czasie trwania dodatkowego terminu na uregulowanie należności odbiorca prądu może złożyć reklamację dotyczącą dostaw energii elektrycznej. W przypadku jej złożenia firma energetyczna nie może wstrzymać dostawy do momentu rozpatrzenia reklamacji. Jeśli odbiorca otrzyma negatywną odpowiedź w sprawie reklamacji to może złożyć wniosek o rozpatrzenie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Inspekcji Handlowej. Do wydania wyroku dostarczanie prądu musi być kontynuowane.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Enea reklamacje
01 Styczeń 1970
Jako odbiorca energii możesz spotkać się z nieprawidłowo wystawionymi rachunkami za prąd, zbyt długimi przerwami w dostawie energii oraz nieodpowiedni...
Jak długo przechowywać rachunki?
01 Styczeń 1970
W domu zawsze znajdzie się miejsce na przechowywanie umów, paragonów czy faktur, jakie otrzymujemy od firm telefonicznych, gazowych i energetycznych. ...
Tauron reklamacje
01 Styczeń 1970
Podstawą do złożenia reklamacji jest nie tylko nieprawidłowe rozliczenie za zużycie energii, ale i także m.in. niedotrzymanie standardów jakościowych....
PGE reklamacje
01 Styczeń 1970
Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Prz...
Reklamacja RWE/innogy
01 Styczeń 1970
Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikat...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7