Poradniki
Start Poradniki PGE reklamacje
Artykuł

PGE reklamacje

Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Przerwa w dostawie prądu wyniosła ponad 24h? Masz prawo złożyć reklamacje.

Reklamacja PGE Obrót

Jeśli uważasz, że Twój rachunek za energię elektryczną jest zbyt wysoki lub zbyt niski to możesz złożyć reklamacje. Firma energetyczna na rozpatrzenie reklamacji ma czternaście dni. Termin ten może być jednak inny - dane na ten temat znajdziesz w umowie.

Pobierz Reklamacja PGE Obrót

Klienci PGE mogą składać reklamacje w formie pisemnej (korespondencja tradycyjna na adres: PGE Obrót S.A., ul. 8go Marca 6, 35-959 Rzeszów), elektronicznej (e-mail: [email protected] oraz elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGE eBOK www.ebok.gkpge.pl), osobistej (w Biurach Obsługi Klienta PGE http://www.gkpge.pl/oferta/strefa-klienta) oraz telefonicznej (PGE Contact Center 422222 222).

 

Reklamacja PGE Dystrybucja

Jako odbiorca energii masz również prawo złożyć reklamacje także na usługi dystrybutora prądu. Reklamacja może dotyczyć działania licznika prądu, parametrów jakościowych dostarczonej energii elektrycznej czy też przerw w dostawie energii elektrycznej.

Zanim jednak złożysz reklamacje dotyczącą pracy układu pomiarowo-rozliczeniowego czy parametrów jakościowych dostarczonej energii powinieneś być świadomy, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty związane z przeprowadzeniem tych badań będą obciążać twoje konto. Możesz również złożyć wniosek dotyczący trwających ponad 24 godziny przerw w dostawie energii elektrycznej. W takich wnioskach należy zawrzeć takie podstawowe dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu oraz reklamowany okres. W przypadku uznania reklamacji można domagać się wypłacenia bonifikaty.

Trzeba także pamiętać, że zgodnie z literą prawa bonifikaty za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie otrzymamy jeśli przerwy były związane z:

  • działaniem siły wyższej
  • brakiem prądu spowodowanym działalnością odbiorcy lub osoby trzeciej
  • niedoborem mocy w Krajowym Systemie Energetycznym
  • planowaną modernizacją lub budową sieci.

Pobierz Wniosek o udzieleniebonifikatyPGE

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Numery kont bankowych – Enea
07 Październik 2015
Zmiany numerów kont na obszarach: szczeciński, bydgoski. Chociaż zmiany sprzedawca wprowadził jakiś czas temu, wielu z klientów nadal nie wie komu pła...
Taryfa G12w PGE
05 Maj 2015
Taryfa weekendowa pozwala na wprowadzenie oszczędności, jeśli wszelką pracę urządzeń przełożymy na sobotę i niedzielę. Przeprowadźmy analizę zużycia z...
Numery kont bankowych – Energa
07 Październik 2015
Nowe numery kont dla klientów to nie nowe umowy. W tym roku, w lipcu Energa wprowadziła nowe numery rachunków bankowych dla swoich klientów. Co się zm...
Jak zamówić efakturę w Energa 24?
15 Listopad 2016
Coraz częściej sprzedawcy energii elektrycznej proponują przejście na fakturę elektroniczną. Jak zamówić eFakturę Energa? Jakie są korzyści tego rozwi...
Zawyżone rachunki za prąd
24 Listopad 2016
Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną, z której wysokością się nie zgadzasz? Masz podejrzenia, że nieprawidłowo odczytano stan licznika lub urządz...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7