Poradniki
Start Poradniki PGE reklamacje
Artykuł

PGE reklamacje

Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Przerwa w dostawie prądu wyniosła ponad 24h? Masz prawo złożyć reklamacje.

Reklamacja PGE Obrót

Jeśli uważasz, że Twój rachunek za energię elektryczną jest zbyt wysoki lub zbyt niski to możesz złożyć reklamacje. Firma energetyczna na rozpatrzenie reklamacji ma czternaście dni. Termin ten może być jednak inny - dane na ten temat znajdziesz w umowie.

Pobierz Reklamacja PGE Obrót

Klienci  PGE mogą składać reklamacje w formie pisemnej (korespondencja tradycyjna na adres: PGE Obrót S.A., ul. 8go Marca 6, 35-959 Rzeszów), elektronicznej (e-mail: serwis@gkpge.pl oraz elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGE eBOK www.ebok.gkpge.pl), osobistej (w Biurach Obsługi Klienta PGE http://www.gkpge.pl/oferta/strefa-klienta) oraz telefonicznej (PGE Contact Center 422 222 222). 

Reklamacja PGE Dystrybucja

Jako odbiorca energii masz również prawo złożyć reklamacje także na usługi dystrybutora prądu. Reklamacja może dotyczyć działania licznika prądu, parametrów jakościowych dostarczonej energii elektrycznej czy też przerw w dostawie energii elektrycznej.

Zanim jednak złożysz reklamacje dotyczącą pracy układu pomiarowo-rozliczeniowego czy parametrów jakościowych dostarczonej energii powinieneś być świadomy, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty związane z przeprowadzeniem tych badań będą obciążać twoje konto. Możesz również złożyć wniosek dotyczący trwających ponad 24 godziny przerw w dostawie energii elektrycznej. W takich wnioskach należy zawrzeć takie podstawowe dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu oraz reklamowany okres. W przypadku uznania reklamacji można domagać się wypłacenia bonifikaty.

Trzeba także pamiętać, że zgodnie z literą prawa bonifikaty za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie otrzymamy jeśli przerwy były związane z:

  • działaniem siły wyższej
  • brakiem prądu spowodowanym działalnością odbiorcy lub osoby trzeciej
  • niedoborem mocy w Krajowym Systemie Energetycznym
  • planowaną modernizacją lub budową sieci. 

Pobierz Wniosek o udzielenie bonifikaty PGE

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Jak reklamować zbyt wysoki rachunek za prąd?
20 Maj 2014
Jak reklamować zbyt wysoki rachunek za prąd?
Firma energetyczna wystawiła ci wyjątkowo wysoką fakturę za prąd, a Ty masz pewność, że jest nieuzasadniona. Pisemnie złóż reklamacje, która kwestionu...
Czytaj dalej
Zaleganie z opłatami za prąd
23 Październik 2015
Zaleganie z opłatami za prąd
Nie można odciąć prąd od razu – dostawca nie ma takiego prawa. Takie jest zdanie Prezesa UOKiK-u, dostawa ma zostać wznowiona niezwłocznie po opłaceni...
Czytaj dalej
Enea reklamacje
28 Wrzesień 2016
Enea reklamacje
Jako odbiorca energii możesz spotkać się z nieprawidłowo wystawionymi rachunkami za prąd, zbyt długimi przerwami w dostawie energii oraz nieodpowiedni...
Czytaj dalej
PGE Dystrybucja - czym się zajmuje i jak się skontaktować?
11 Marzec 2015
PGE Dystrybucja - czym się zajmuje i jak się skontaktować?
To jeden z największych w naszym kraju dystrybutorów energii elektrycznej. Wschodzi w skład Polskiej Grupy Energetycznej – największego w Polsce przed...
Czytaj dalej
Jak zamówić efakturę w Energa 24?
15 Listopad 2016
Jak zamówić efakturę w Energa 24?
Coraz częściej sprzedawcy energii elektrycznej proponują przejście na fakturę elektroniczną. Jak zamówić eFakturę Energa? Jakie są korzyści tego rozwi...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7