Poradniki
Start Poradniki PGE reklamacje
Artykuł

PGE reklamacje

Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Przerwa w dostawie prądu wyniosła ponad 24h? Masz prawo złożyć reklamacje.

Reklamacja PGE Obrót

Jeśli uważasz, że Twój rachunek za energię elektryczną jest zbyt wysoki lub zbyt niski to możesz złożyć reklamacje. Firma energetyczna na rozpatrzenie reklamacji ma czternaście dni. Termin ten może być jednak inny - dane na ten temat znajdziesz w umowie.

Pobierz Reklamacja PGE Obrót

Klienci PGE mogą składać reklamacje w formie pisemnej (korespondencja tradycyjna na adres: PGE Obrót S.A., ul. 8go Marca 6, 35-959 Rzeszów), elektronicznej (e-mail: [email protected] oraz elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGE eBOK www.ebok.gkpge.pl), osobistej (w Biurach Obsługi Klienta PGE http://www.gkpge.pl/oferta/strefa-klienta) oraz telefonicznej (PGE Contact Center 422222 222).

 

Reklamacja PGE Dystrybucja

Jako odbiorca energii masz również prawo złożyć reklamacje także na usługi dystrybutora prądu. Reklamacja może dotyczyć działania licznika prądu, parametrów jakościowych dostarczonej energii elektrycznej czy też przerw w dostawie energii elektrycznej.

Zanim jednak złożysz reklamacje dotyczącą pracy układu pomiarowo-rozliczeniowego czy parametrów jakościowych dostarczonej energii powinieneś być świadomy, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty związane z przeprowadzeniem tych badań będą obciążać twoje konto. Możesz również złożyć wniosek dotyczący trwających ponad 24 godziny przerw w dostawie energii elektrycznej. W takich wnioskach należy zawrzeć takie podstawowe dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu oraz reklamowany okres. W przypadku uznania reklamacji można domagać się wypłacenia bonifikaty.

Trzeba także pamiętać, że zgodnie z literą prawa bonifikaty za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie otrzymamy jeśli przerwy były związane z:

  • działaniem siły wyższej
  • brakiem prądu spowodowanym działalnością odbiorcy lub osoby trzeciej
  • niedoborem mocy w Krajowym Systemie Energetycznym
  • planowaną modernizacją lub budową sieci.

Pobierz Wniosek o udzieleniebonifikatyPGE

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Oferta Czerwca 2015 - PGE Prąd jak prąd
18 Czerwiec 2015
W ofercie Polskiej Grupy Energetycznej pojawiła się nowa propozycja „Prąd jak prąd”. Klienci, którzy postanowią z niej skorzystać zapewnią sobie stałą...
Taryfa G12 PGE
05 Maj 2015
Dwustrefowe rozliczanie, które ma ułatwić Odbiorcy oszczędzanie. Trochę samodyscypliny i dbanie o to by sprzęty działały po godzinie 22.00 a rachunek ...
Numery kont bankowych – PGE
08 Październik 2015
PGE ostrzega o fałszywych numerach rachunku bankowego, zanim dokonasz wpłaty sprawdź do kogo trafią Twoje pieniądze.
10 rad, jak oszczędzać na rachunkach za prąd
09 Kwiecień 2014
Koszty życia non stop rosną, czego nie można powiedzieć o naszych wynagrodzeniach. Oszczędności są, zatem bardzo mile widziane. Co zrobić, aby płacić ...
Tauron reklamacje
29 Wrzesień 2016
Podstawą do złożenia reklamacji jest nie tylko nieprawidłowe rozliczenie za zużycie energii, ale i także m.in. niedotrzymanie standardów jakościowych....
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7