Poradniki
Start Poradniki PGE reklamacje
Artykuł

PGE reklamacje

Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Przerwa w dostawie prądu wyniosła ponad 24h? Masz prawo złożyć reklamacje.

Reklamacja PGE Obrót

Jeśli uważasz, że Twój rachunek za energię elektryczną jest zbyt wysoki lub zbyt niski to możesz złożyć reklamacje. Firma energetyczna na rozpatrzenie reklamacji ma czternaście dni. Termin ten może być jednak inny - dane na ten temat znajdziesz w umowie.

Pobierz Reklamacja PGE Obrót

Klienci  PGE mogą składać reklamacje w formie pisemnej (korespondencja tradycyjna na adres: PGE Obrót S.A., ul. 8go Marca 6, 35-959 Rzeszów), elektronicznej (e-mail: serwis@gkpge.pl oraz elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGE eBOK www.ebok.gkpge.pl), osobistej (w Biurach Obsługi Klienta PGE http://www.gkpge.pl/oferta/strefa-klienta) oraz telefonicznej (PGE Contact Center 422 222 222). 

Reklamacja PGE Dystrybucja

Jako odbiorca energii masz również prawo złożyć reklamacje także na usługi dystrybutora prądu. Reklamacja może dotyczyć działania licznika prądu, parametrów jakościowych dostarczonej energii elektrycznej czy też przerw w dostawie energii elektrycznej.

Zanim jednak złożysz reklamacje dotyczącą pracy układu pomiarowo-rozliczeniowego czy parametrów jakościowych dostarczonej energii powinieneś być świadomy, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty związane z przeprowadzeniem tych badań będą obciążać twoje konto. Możesz również złożyć wniosek dotyczący trwających ponad 24 godziny przerw w dostawie energii elektrycznej. W takich wnioskach należy zawrzeć takie podstawowe dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu oraz reklamowany okres. W przypadku uznania reklamacji można domagać się wypłacenia bonifikaty.

Trzeba także pamiętać, że zgodnie z literą prawa bonifikaty za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie otrzymamy jeśli przerwy były związane z:

  • działaniem siły wyższej
  • brakiem prądu spowodowanym działalnością odbiorcy lub osoby trzeciej
  • niedoborem mocy w Krajowym Systemie Energetycznym
  • planowaną modernizacją lub budową sieci. 

Pobierz Wniosek o udzielenie bonifikaty PGE

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Rachunki za prąd w wynajmowanym mieszkaniu
31 Sierpień 2016
Rachunki za prąd w wynajmowanym mieszkaniu
Wynajmujesz mieszkanie i zawsze problem stanową opłaty za media oraz sposób ich rozliczania. Najbardziej kłopotliwe bywają rozliczenia za energię elek...
Czytaj dalej
Jak oszczędzać prąd w firmie? Sprawdź!
24 Luty 2014
Jak oszczędzać prąd w firmie? Sprawdź!
Faktur za energię elektryczną nie uniknie żadna firma. Sposobów na energooszczędność jest jednak wiele. Podpowiadamy, co przedsiębiorcy mogą zrobić, a...
Czytaj dalej
eBOK PGE – jak zalogować się i korzystać z eBOK-a?
18 Marzec 2015
eBOK PGE – jak zalogować się i korzystać z eBOK-a?
Chcesz wydrukować przelew, sprawdzić swoje bieżące płatności – skorzystaj z eBOK, czyli elektronicznego Biura Obsługi Klienta.
Czytaj dalej
Oferta Maja 2015: PGE Prawnik z Energią
18 Czerwiec 2015
Oferta Maja 2015: PGE Prawnik z Energią
Polska Grupa Energetyczna przygotowała limitowaną ofertę dla domu oraz firmy - „Prawnik z Energią”. Sprzedawca oferuje gwarancję stałej stawki za prąd...
Czytaj dalej
Najlepsze oferty energii elektrycznej 2017 – PGE „Zdrowa energia PGE”
25 Październik 2017
Najlepsze oferty energii elektrycznej 2017 – PGE „Zdrowa energia PGE”
W ofercie „Zdrowa energia PGE” jest nie tylko gwarancja stałej ceny prądu i pomoc elektryka, ale i także szybki dostęp do usług medycznych.
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7