najczęściej pojawiające sięobiekcje
1. "Nie jestem zainteresowany"
To główna obiekcja właścicieli firm. Warto jednak zapoznać się z każdą ofertą. Oszczędności w każdym przedsiębiorstwie są obecnie na wagę złota. Być może zmiana sprzedawcy będzie oznaczać dla Twojej firmy wiele zaoszczędzonych złotówek.
2. "Wynajmuje pomieszczenia, nie mam wpływu na rachunki"
Otóż masz! Zmiana sprzedawcy prądu może wpłynąć korzystnie na płacony przez Ciebie czynsz. Dlatego właśnie warto podać do niego kontakt.
3. "Mało płacę za energię"
Nie chcesz płacić mniej? Warto poświecić swój czas na rozmowę z doradcą energetycznym, który być może zaprezentuje satysfakcjonującą Ciebie ofertę. Coraz więcej firm jest zainteresowanych optymalizacją kosztów energii elektrycznej, a zmiana sprzedawcy to pierwszy krok do oszczędności.
4. "Nie będę nic załatwiał/a przez telefon"
Umów się zatem na spotkanie z doradcą energetycznym. To do niczego nie zobowiązuje.
5. "Nie chcę zmieniać sprzedawcy, z obecną firmą współpracuje od kilku lat"
Pamiętaj, że rynek energetyczny jest specyficzny. Specjaliści radzą, aby zawierać umowy na maksymalnie 24 miesiące.
Jak wygląda zmiana sprzedawcy?
Warto rozejrzeć się za ofertami dostępnymi na rynku. Obecnie aktywnie działa kilkanaście - kilkadziesiąt spółek obrotu energią elektryczną. Każda z nich ma kilka propozycji dla odbiorców biznesowych, które zazwyczaj są uzależnione od posiadanej taryfy energetycznej bądź wolumenu zamawianej energii. Przedsiębiorstwa, które w skali roku zużywają bardzo dużo megawatogodzin mogą liczyć na możliwość negocjacji stawek i warunków umowy. Atrakcyjne oferty warto szukać za pomocą porównywarek cen energii elektrycznej. Wystarczy podać kilka danych, które pozwalają na dopasowanie oferty sprzedawców prądu do profilu zużycia energii. Chodzi tu o zużycie energii w skali roku, rodzaj taryfy energetycznej. Dodatkowo porównywarki pobierają takie podstawowe informacje jak kod pocztowy i czy nazwa aktualnego sprzedawcy energii elektrycznej. Na tej podstawie następuje porównanie ofert energetycznych i wskazanie tych, które są najbardziej optymalne dla danego odbiorcy biznesowego. Klient otrzymuje zazwyczaj kilka propozycji, spośród których najpewniej wybierze najtańszego sprzedawcę.