Poradniki
Start Poradniki Tauron reklamacje
Artykuł

Tauron reklamacje

Podstawą do złożenia reklamacji jest nie tylko nieprawidłowe rozliczenie za zużycie energii, ale i także m.in. niedotrzymanie standardów jakościowych. Jak napisać reklamacje do sprzedawcy oraz dystrybutora energii?

Przerwa w dostawie energii a reklamacja

Bonifikata za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie zawsze się odbiorcy energii należy. Nie w każdym przypadku bowiem dostawca energii ponosi za to odpowiedzialność. Są to takie sytuacje jak:

  • Działanie tzw. siły wyższej,
  • Brak prądu jest wynikiem działalności odbiorcy,
  • Brak prądu jest wynikiem działalności osoby trzeciej,
  • Niedobór mocy w KSE (Krajowy System Energetyczny),
  • Planowane przerwy w dostawie prądu.

Porównaj oferty sprzedawców energii i gazu. Płać mniej!

Standardy jakościowe a reklamacja

Zgodnie z umową usług dystrybucji energii przedsiębiorstwo energetyczne jest zobowiązane do wywiązywania się ze standardów jakościowych. Jeśli Twoim zdaniem dostawca energii nie wywiązuje się z tego obowiązku to należy wnieść reklamację, którą firma energetyczna powinna rozpatrzeć w terminie 14 dni. Termin ten może być jednak inny – to zależy od zapisów umowy zawartej z dostawcą. W przypadku, gdy termin ten nie został dotrzymany to złożoną reklamację uznaje się za zasadną. Jeśli reklamacja jest przyjęta to wówczas można otrzymać stosowną bonifikatę.

Rachunek za prąd a reklamacja

Jeśli uważasz, że otrzymany rachunek za energię jest nieprawidłowy to masz prawo zażądać od firmy energetycznej przedstawienia podstaw rozliczenia. Sprzedawca oraz dystrybutor energii ma obowiązek udzielenia odbiorcom pełnych informacji o sposobie naliczania opłat. W sytuacji, gdy okaże się że miało miejsce błędne wyliczenie to powinna nastąpić korekta rachunku.

Pobierz reklamacja rachunku za prąd Tauron

Można także zgłosić zastrzeżenie dotyczące działania układu pomiarowo-rozliczeniowego. Wówczas dystrybutor energii sprawdzi czy licznik działa prawidłowo. Koszt takiego sprawdzenia ponosi dystrybutor, chyba że w wyniku weryfikacji okaże się że nie ma nieprawidłowości w działaniu licznika energii elektrycznej – wówczas koszty sprawdzenia ponosi wnioskujący.

Pobierz wniosek o sprawdzenie licznika energii elektrycznej Tauron 

Taki wniosek należy złożyć w Punkcie Obsługi Klienta albo na drogą pocztową na adres Tauron Dystrybucja S.A. 

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

20 Maj 2014
Jak reklamować zbyt wysoki rachunek za prąd?
Firma energetyczna wystawiła ci wyjątkowo wysoką fakturę za prąd, a Ty masz pewność, że jest nieuzasadniona. Pisemnie złóż reklamacje, która kwestionu...
Czytaj dalej
23 Październik 2015
Zaleganie z opłatami za prąd
Nie można odciąć prąd od razu – dostawca nie ma takiego prawa. Takie jest zdanie Prezesa UOKiK-u, dostawa ma zostać wznowiona niezwłocznie po opłaceni...
Czytaj dalej
21 Listopad 2016
Tauron e faktura
Klienci Tauronu mają możliwość w sposób bezpieczny i wygodny zarządzać swoimi rachunkami za energię elektryczną. Tym rozwiązaniem jest e-faktura. ...
Czytaj dalej
07 Październik 2015
Numery kont bankowych – Tauron
Rachunki za prąd są nieodłącznym elementem usług świadczonych zarówno przez sprzedawców i dystrybutorów.
Czytaj dalej
18 Czerwiec 2015
Oferta Grudnia 2014: TAURON produkt EnergoOszczędny
Lodówka będzie chodzić za darmo przez cały okres trwania umowy. Sprawdziliśmy czy tak będzie naprawdę, dodatkowo prześwietliliśmy co jeszcze kryje się...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7