Poradniki
Start Poradniki Tauron reklamacje
Artykuł

Tauron reklamacje

Podstawą do złożenia reklamacji jest nie tylko nieprawidłowe rozliczenie za zużycie energii, ale i także m.in. niedotrzymanie standardów jakościowych. Jak napisać reklamacje do sprzedawcy oraz dystrybutora energii?

Przerwa w dostawie energii a reklamacja

Bonifikata za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie zawsze się odbiorcy energii należy. Nie w każdym przypadku bowiem dostawca energii ponosi za to odpowiedzialność. Są to takie sytuacje jak:

  • Działanie tzw. siły wyższej,
  • Brak prądu jest wynikiem działalności odbiorcy,
  • Brak prądu jest wynikiem działalności osoby trzeciej,
  • Niedobór mocy w KSE (Krajowy System Energetyczny),
  • Planowane przerwy w dostawie prądu.

 

Standardy jakościowe a reklamacja

Zgodnie z umową usług dystrybucji energii przedsiębiorstwo energetyczne jest zobowiązane do wywiązywania się ze standardów jakościowych. Jeśli Twoim zdaniem dostawca energii nie wywiązuje się z tego obowiązku to należy wnieść reklamację, którą firma energetyczna powinna rozpatrzeć w terminie 14 dni. Termin ten może być jednak inny – to zależy od zapisów umowy zawartej z dostawcą. W przypadku, gdy termin ten nie został dotrzymany to złożoną reklamację uznaje się za zasadną. Jeśli reklamacja jest przyjęta to wówczas można otrzymać stosowną bonifikatę.

Rachunek za prąd a reklamacja

Jeśli uważasz, że otrzymany rachunek za energię jest nieprawidłowy to masz prawo zażądać od firmy energetycznej przedstawienia podstaw rozliczenia. Sprzedawca oraz dystrybutor energii ma obowiązek udzielenia odbiorcom pełnych informacji o sposobie naliczania opłat. W sytuacji, gdy okaże się że miało miejsce błędne wyliczenie to powinna nastąpić korekta rachunku.

Pobierz reklamacja rachunku za prąd Tauron

Można także zgłosić zastrzeżenie dotyczące działania układu pomiarowo-rozliczeniowego. Wówczas dystrybutor energii sprawdzi czy licznik działa prawidłowo i czy zgadzają się Tauron odczyty. Koszt takiego sprawdzenia ponosi dystrybutor, chyba że w wyniku weryfikacji okaże się że nie ma nieprawidłowości w działaniu licznika energii elektrycznej – wówczas koszty sprawdzenia ponosi wnioskujący.

Pobierz wniosek o sprawdzenie licznika energii elektrycznej Tauron

Taki wniosek należy złożyć w Punkcie Obsługi Klienta albo na drogą pocztową na adres Tauron Dystrybucja S.A.

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Tauron kontakt – niezawodna obsługa klientów
01 Styczeń 1970
Tauron kontakt – dzięki infolinii Taurona jesteś w stanie zrealizować wiele kluczowych formalności bez wychodzenia z domu. Poniżej przedstawiamy najwa...
Reklamacja RWE/innogy
01 Styczeń 1970
Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikat...
Zawyżone rachunki za prąd
01 Styczeń 1970
Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną, z której wysokością się nie zgadzasz? Masz podejrzenia, że nieprawidłowo odczytano stan licznika lub urządz...
Reklamacja wzór Energa. Sprawdź, jak napisać reklamację rachunku!
01 Styczeń 1970
Stwierdziłeś/aś nieprawidłowości w rozliczeniach z firmą Energa? Parametry jakościowe dostarczonej energii były nieprawidłowe? Przerwa w dostawie ener...
Numery kont bankowych – Tauron
01 Styczeń 1970
Rachunki za prąd są nieodłącznym elementem usług świadczonych zarówno przez sprzedawców i dystrybutorów.
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7