Poradniki
Start Poradniki Tauron reklamacje
Artykuł

Tauron reklamacje

Podstawą do złożenia reklamacji jest nie tylko nieprawidłowe rozliczenie za zużycie energii, ale i także m.in. niedotrzymanie standardów jakościowych. Jak napisać reklamacje do sprzedawcy oraz dystrybutora energii?

Przerwa w dostawie energii a reklamacja

Bonifikata za przerwy w dostawie energii elektrycznej nie zawsze się odbiorcy energii należy. Nie w każdym przypadku bowiem dostawca energii ponosi za to odpowiedzialność. Są to takie sytuacje jak:

  • Działanie tzw. siły wyższej,
  • Brak prądu jest wynikiem działalności odbiorcy,
  • Brak prądu jest wynikiem działalności osoby trzeciej,
  • Niedobór mocy w KSE (Krajowy System Energetyczny),
  • Planowane przerwy w dostawie prądu.

 

Standardy jakościowe a reklamacja

Zgodnie z umową usług dystrybucji energii przedsiębiorstwo energetyczne jest zobowiązane do wywiązywania się ze standardów jakościowych. Jeśli Twoim zdaniem dostawca energii nie wywiązuje się z tego obowiązku to należy wnieść reklamację, którą firma energetyczna powinna rozpatrzeć w terminie 14 dni. Termin ten może być jednak inny – to zależy od zapisów umowy zawartej z dostawcą. W przypadku, gdy termin ten nie został dotrzymany to złożoną reklamację uznaje się za zasadną. Jeśli reklamacja jest przyjęta to wówczas można otrzymać stosowną bonifikatę.

Rachunek za prąd a reklamacja

Jeśli uważasz, że otrzymany rachunek za energię jest nieprawidłowy to masz prawo zażądać od firmy energetycznej przedstawienia podstaw rozliczenia. Sprzedawca oraz dystrybutor energii ma obowiązek udzielenia odbiorcom pełnych informacji o sposobie naliczania opłat. W sytuacji, gdy okaże się że miało miejsce błędne wyliczenie to powinna nastąpić korekta rachunku.

Pobierz reklamacja rachunku za prąd Tauron

Można także zgłosić zastrzeżenie dotyczące działania układu pomiarowo-rozliczeniowego. Wówczas dystrybutor energii sprawdzi czy licznik działa prawidłowo i czy zgadzają się Tauron odczyty. Koszt takiego sprawdzenia ponosi dystrybutor, chyba że w wyniku weryfikacji okaże się że nie ma nieprawidłowości w działaniu licznika energii elektrycznej – wówczas koszty sprawdzenia ponosi wnioskujący.

Pobierz wniosek o sprawdzenie licznika energii elektrycznej Tauron

Taki wniosek należy złożyć w Punkcie Obsługi Klienta albo na drogą pocztową na adres Tauron Dystrybucja S.A.

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Tauron taryfa G12
01 Styczeń 1970
W nocy taniej – taki cel ma ta taryfa dedykowana dla osób lubiących nocne życie, posiadających piece akumulacyjne i bojlery.
Oferta września 2017- Tauron Prąd z Eko
01 Styczeń 1970
W tym miesiącu zespół EnergiaDirect.pl wyróżnia ofertę firmy Tauron „Prąd z Eko”. Klienci wybierający ten produkt mają gwarancje, że kupują prąd poch...
Numery kont bankowych – PGE
01 Styczeń 1970
PGE ostrzega o fałszywych numerach rachunku bankowego, zanim dokonasz wpłaty sprawdź do kogo trafią Twoje pieniądze.
Tauron kontakt – niezawodna obsługa klientów
01 Styczeń 1970
Tauron kontakt – dzięki infolinii Taurona jesteś w stanie zrealizować wiele kluczowych formalności bez wychodzenia z domu. Poniżej przedstawiamy najwa...
Numery kont bankowych – Energa
01 Styczeń 1970
Nowe numery kont dla klientów to nie nowe umowy. W tym roku, w lipcu Energa wprowadziła nowe numery rachunków bankowych dla swoich klientów. Co się zm...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7