Poradniki
Start Poradniki Sprzedawca pomoże Ci przy dokonywaniu formalności, ale jak?
Artykuł

Sprzedawca pomoże Ci przy dokonywaniu formalności, ale jak?

Proces zmiany sprzedawcy opisany jest krok po kroku w zakładce zmiana sprzedawcy dostępnej na naszej stronie. Dziś opiszemy jak przedstawiciel sprzedawcy pomoże w dokonaniu formalności.

Fot. Fickr.com

Nie powinno trwać to dłużej niż 30 bądź 14 dni

Praktyka pokazuje, że odbiorcy decydujący się na samodzielną zmianę sprzedawcy mają kłopoty z skompletowaniem dokumentów. Często czegoś zapominają bądź co nie powinno się zdarzyć są wprowadzeni w błąd. Najdłużej może potrwać weryfikacja dokumentów u Dystrybutora Sieci. Osoby, które przeprowadzały już zmianę sprzedawcy nie musza się martwić bowiem za pierwszym razem wypowiedziały umowę kompleksową i zawarły umowę z OSD na świadczenie usług przesyłu bezterminowo. Ci co zmieniają sprzedawcę pierwszy raz muszą taka umowę zawrzeć uprzednio wypowiadając umowę kompleksowa. Sprzedawca może załatwić tę formalność za nas w tym celu musimy udostępnić mu danie:

  • Numer obecnej umowy,
  • Obecna taryfa,
  • Numer licznika,
  • Moc umowna,
  • Numer punktu poboru energii,

Do sporządzenia pełnomocnictwa potrzebne są:

  • Dane odbiorcy lub nazwa jednostki,
  • Adres (odbiorcy, jednostki),
  • Pesel i numer dowodu osobistego dla jednostek NIP,
  • Adres punktu poboru.

Ważne jest wskazanie czynności do jaki upoważniamy sprzedawcę, jeśli zakres będzie zbyt mały sprzedawca nie wypowie na nas umowy, bądź nie będzie mógł zgłosić nowo zawartej umowy do realizacji. Przedstawiciele firm są na to przygotowaniu niezbędne do podjęcia czynności są ujęte na jednym pełnomocnictwie.

  • Dane kontaktowe
  • Po dostosowaniu urządzenia pomiarowego OSD przedstawi umowę, która musimy podpisać aby świadczono nam usługi przesyłu.
  • System korespondencyjny

Wychodząc naprzeciwko wymaganiom rynkowym firmy sprzedażowe w całości zajmują się formalnościami, wystarczy tylko, że udzielimy pełnomocnictwa w tej sprawie a sprzedawca by pozyskać klienta przeprowadzi proces zmiany. Jednym z udogodnień jest sprowadzenie sytemu korespondencji, nie musimy odwiedzać siedziby sprzedawcy dokumenty jakie wymagają naszego podpisu wyślemy sprzedawcy pocztą. Niektóre firmy odwiedzają też klienta w domu gdzie dokonuje się udzielenia pełnomocnictwa jak i uzupełnienia wniosków.  

Grażyna Kulik, Redaktor

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

5 pytań do GDF SUEZ. Wywiad z Przemysławem Chrycem
19 Wrzesień 2014
5 pytań do GDF SUEZ. Wywiad z Przemysławem Chrycem
Ruszamy z cyklem wywiadów z przedstawicielami firm energetycznych. Dziś rozmowa z Przemysławem Chrycem, Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży GDF SUEZ Ene...
Czytaj dalej
Jak oszczędzać energię elektryczną bez wyrzeczeń?
16 Październik 2014
Jak oszczędzać energię elektryczną bez wyrzeczeń?
Zobacz, jakie działania obniżą Twój rachunek? Zastosuj je i ciesz się dodatkowo zaoszczędzonym groszem.
Czytaj dalej
Zmiana sprzedawcy energii w 4 krokach – dlaczego warto?
22 Styczeń 2015
Zmiana sprzedawcy energii w 4 krokach – dlaczego warto?
Choć prawo do zmiany firmy sprzedającej prąd mamy już od 2007 roku, to jeszcze niewielu Polaków z niej skorzystało. Szkoda, bo to taka zmiana oznacza ...
Czytaj dalej
TOE – Towarzystwo Obrotu Energią
13 Październik 2015
TOE – Towarzystwo Obrotu Energią
Czym jest TOE? Chociaż w nazwie mowa o obrocie energią to Towarzystwo nie zajmuje się jej sprzedażą.
Czytaj dalej
Oszczędzanie prądu w domu - fakty i mity
23 Maj 2014
Oszczędzanie prądu w domu - fakty i mity
Zbyt wysokie rachunki za energię elektryczną powodują, iż coraz częściej szukamy pomysłów na ich obniżenie. Nie wszystkie jednak mogą przynieść nam re...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7