Fot. Fickr.com
Nie powinno trwać to dłużej niż 30 bądź 14 dni
Praktyka pokazuje, że odbiorcy decydujący się na samodzielną zmianę sprzedawcy mają kłopoty z skompletowaniem dokumentów. Często czegoś zapominają bądź co nie powinno się zdarzyć są wprowadzeni w błąd. Najdłużej może potrwać weryfikacja dokumentów u Dystrybutora Sieci. Osoby, które przeprowadzały już zmianę sprzedawcy nie musza się martwić bowiem za pierwszym razem wypowiedziały umowę kompleksową i zawarły umowę z OSD na świadczenie usług przesyłu bezterminowo. Ci co zmieniają sprzedawcę pierwszy raz muszą taka umowę zawrzeć uprzednio wypowiadając umowę kompleksowa. Sprzedawca może załatwić tę formalność za nas w tym celu musimy udostępnić mu danie:
- Numer obecnej umowy,
- Obecna taryfa,
- Numer licznika,
- Moc umowna,
- Numer punktu poboru energii,
Do sporządzenia pełnomocnictwa potrzebne są:
- Dane odbiorcy lub nazwa jednostki,
- Adres (odbiorcy, jednostki),
- Pesel i numer dowodu osobistego dla jednostek NIP,
- Adres punktu poboru.
Ważne jest wskazanie czynności do jaki upoważniamy sprzedawcę, jeśli zakres będzie zbyt mały sprzedawca nie wypowie na nas umowy, bądź nie będzie mógł zgłosić nowo zawartej umowy do realizacji. Przedstawiciele firm są na to przygotowaniu niezbędne do podjęcia czynności są ujęte na jednym pełnomocnictwie.
- Dane kontaktowe
- Po dostosowaniu urządzenia pomiarowego OSD przedstawi umowę, która musimy podpisać aby świadczono nam usługi przesyłu.
- System korespondencyjny
Wychodząc naprzeciwko wymaganiom rynkowym firmy sprzedażowe w całości zajmują się formalnościami, wystarczy tylko, że udzielimy pełnomocnictwa w tej sprawie a sprzedawca by pozyskać klienta przeprowadzi proces zmiany. Jednym z udogodnień jest sprowadzenie sytemu korespondencji, nie musimy odwiedzać siedziby sprzedawcy dokumenty jakie wymagają naszego podpisu wyślemy sprzedawcy pocztą. Niektóre firmy odwiedzają też klienta w domu gdzie dokonuje się udzielenia pełnomocnictwa jak i uzupełnienia wniosków.
Grażyna Kulik, Redaktor