Reklamacja rachunku za prąd
Niespodzianka w postaci wysokiego rachunku za energię z pewnością nie jest miła. Taka sytuacja może jednak spotkać każdego odbiorcę energii. Co wówczas zrobić? Po pierwsze należy pamiętać, że błąd firmy energetycznej niestety nie zwalnia nas obowiązku uregulowania należności. Jeśli zatem do terminu płatności faktury nie wyjaśniliśmy sprawy to należy taką fakturę opłacić. Oczywiście po uznaniu reklamacji firma energetyczna musi wystawić fakturę korygującą.
Przeczytaj: Jak reklamować rachunek za prąd?
Generalnie rzecz biorąc każda reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, numer klienta, przedmiot reklamacji, reklamowany okres, uzasadnienie reklamacji.
Firma energetyczna na ustosunkowanie się do reklamacji rachunku za energię ma 14 dni. Jeśli w ciągu tego okresu nie otrzymamy odpowiedzi to reklamacja jest automatycznie uznana. Wysyłając reklamacje rachunku warto pamiętać, aby zachować potwierdzenie odbioru. W przypadku dostarczenia reklamacji osobiście należy poprosić o potwierdzenie jego otrzymania.
Przyczyny wysokich rachunków za energię
Najczęściej przyczyną wysokich rachunków jest błąd człowieka. Inkasent spisujący stan licznika mógł się po prostu pomylić. Możliwe jest także błędne działanie licznika energii elektrycznej. Jeśli mamy podejrzenia, że to jest przyczyna zawyżonych rachunków do dystrybutora energii elektrycznej, który jest właścicielem licznika, składamy wniosek o zbadanie urządzenia. Tutaj warto podkreślić, że w przypadku niepotwierdzenia wadliwości licznika za takie badanie płaci odbiorca energii. W przypadku nieuznania reklamacji, konsument może się odwołać do wyższych instancji.
Agnieszka Kierzkowska