Poradniki
Start Poradniki Zawyżone rachunki za prąd
Artykuł

Zawyżone rachunki za prąd

Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną, z której wysokością się nie zgadzasz? Masz podejrzenia, że nieprawidłowo odczytano stan licznika lub urządzenie pomiarowo-rozliczeniowe źle działa?

Reklamacja rachunku za prąd

Niespodzianka w postaci wysokiego rachunku za energię z pewnością nie jest miła. Taka sytuacja może jednak spotkać każdego odbiorcę energii. Co wówczas zrobić? Po pierwsze należy pamiętać, że błąd firmy energetycznej niestety nie zwalnia nas obowiązku uregulowania należności. Jeśli zatem do terminu płatności faktury nie wyjaśniliśmy sprawy to należy taką fakturę opłacić. Oczywiście po uznaniu reklamacji firma energetyczna musi wystawić fakturę korygującą.

Przeczytaj: Jak reklamować rachunek za prąd?

Generalnie rzecz biorąc każda reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, numer klienta, przedmiot reklamacji, reklamowany okres, uzasadnienie reklamacji.

Firma energetyczna na ustosunkowanie się do reklamacji rachunku za energię ma 14 dni. Jeśli w ciągu tego okresu nie otrzymamy odpowiedzi to reklamacja jest automatycznie uznana. Wysyłając reklamacje rachunku warto pamiętać, aby zachować potwierdzenie odbioru. W przypadku dostarczenia reklamacji osobiście należy poprosić o potwierdzenie jego otrzymania.

Przyczyny wysokich rachunków za energię

Najczęściej przyczyną wysokich rachunków jest błąd człowieka. Inkasent spisujący stan licznika mógł się po prostu pomylić. Możliwe jest także błędne działanie licznika energii elektrycznej. Jeśli mamy podejrzenia, że to jest przyczyna zawyżonych rachunków do dystrybutora energii elektrycznej, który jest właścicielem licznika, składamy wniosek o zbadanie urządzenia. Tutaj warto podkreślić, że w przypadku niepotwierdzenia wadliwości licznika za takie badanie płaci odbiorca energii. W przypadku nieuznania reklamacji, konsument może się odwołać do wyższych instancji.

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj ceny energii elektrycznej
dla domu:









Noc: 30%
Dzień: 70%
Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Opłata handlowa innogy (RWE)
20 Październik 2016
innogy Polska obecnie ma do zaoferowania sowim obecnym i przyszłym klientom sześć ofert, każda inna, każda ma zagwarantować oszczędność. Czy w przypad...
Reklamacja RWE/innogy
29 Wrzesień 2016
Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikat...
Wysokie rachunki za prąd
20 Październik 2014
Nie lubisz otrzymywać rachunków? My też nie, niestety nie powiemy jak ich uniknąć, ale znamy skuteczne sposoby jak je obniżyć.
Reklamacja wzór Energa. Sprawdź, jak napisać reklamację rachunku!
27 Wrzesień 2016
Stwierdziłeś/aś nieprawidłowości w rozliczeniach z firmą Energa? Parametry jakościowe dostarczonej energii były nieprawidłowe? Przerwa w dostawie ener...
Numery kont bankowych – Enea
07 Październik 2015
Zmiany numerów kont na obszarach: szczeciński, bydgoski. Chociaż zmiany sprzedawca wprowadził jakiś czas temu, wielu z klientów nadal nie wie komu pła...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7