Fot. Flickr.com
Telefon + prąd + bank
Orange, Polkomtel, T-Mobile to największe telekomy w naszym kraju, które w sumie obsługują ponad 34 miliony klientów. Wszystkie z nich postanowiły wzmocnić swoją ofertę i wprowadzić nowe produkty: energie oraz usługi bankowe. Pomarańczowy operator, jak informowaliśmy dwa dni temu, ruszył właśnie z pilotażową sprzedażą prądu dla klientów indywidualnych i biznesowych. Wczoraj natomiast spółka podała informacje, że rozpoczęła współpracę z mBankiem i do jej oferty dołączą usługi bankowe. To nie jest jakieś większe zaskoczenie biorąc pod uwagę fakt, iż takie produkty proponują także dwaj najwięksi konkurenci Orange, czyli Plus i T-Mobile. Ten ostatni operator sprzedaje energię w ramach pilotażu, ale zgodnie z zapowiedziami oferta komercyjna przygotowana razem z Tauronem ma być dostępna jeszcze w tym miesiącu.
Sprzedają energię by utrzymać przychody
Jak podaje "Rzeczpospolita" telekomy nie mają zamiaru podawać do publicznej wiadomości założeń przychodów ze sprzedaży prądu. Tym bardziej nie ma co liczyć, że dowiemy się jakie wyniki osiągają z tytułu tej działalności. W dzienniku wypowiada się była prezes PGNiG oraz była szefowa Orange, Grażyna Piotrowska-Oliwa. Jej zdaniem operatorzy telefonii komórkowej zwiększając swoją ofertę idą za modnym w ostatnim czasie trendem. Ocenia, że raczej mało prawdopodobny jest dzięki temu znaczny wzrost przychodów. Celem ma być bowiem utrzymanie przychodów na obecnym poziomie. W przypadku Orange szacuje się, że udział wpływów z produktów poza telekomunikacyjnych wyniesie co najwyżej 5-6%. Mało realne, przynajmniej na ten moment, wydaje się wejście operatorów telefonii na rynek gazu ziemnego.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna