Poradniki
Start Poradniki Reklamacja Energa wzór
Artykuł

Reklamacja Energa wzór

Stwierdziłeś/aś nieprawidłowości w rozliczeniach z firmą Energa? Parametry jakościowe dostarczonej energii były nieprawidłowe? Przerwa w dostawie energii trwała ponad 24 godziny? Masz prawo złożyć reklamację. Jak powinny wyglądać takie dokumenty?

Prawo do reklamacji

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w rozliczeniach z daną firmą energetyczną odbiorca energii ma prawo do reklamacji. Sprzedawca energii czy dystrybutor energii ma obowiązek jej rozpatrzenia w ciągu czternastu dni od dnia jego złożenia, chyba że w umowie zawartej pomiędzy stronami widnieje inny termin. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana przez przedsiębiorstwo energetyczne to można wystąpić o rozpatrzenie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego.

Reklamacja Energa Obrót

Klienci Energa Obrót reklamacje mogą składać:

  • za pomocą formularza kontaktowego, który znajduje się na stronie internetowej Energa;
  • telefonicznie (nr infolinii 555 555 555, infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00-22.00);
  • za pomocą Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
  • osobiście w Salonach Sprzedaży Energa.

Porównaj oferty sprzedawców energii i gazu. Płać mniej!

Reklamacja dot. płatności i doładowań pre-paid Energa

Rachunki Energa oraz doładowania liczników przedpłatowych w sieci  VIA są realizowane przez firmę BillBird SA., dlatego też reklamacje dot. transakcji kierować należy do tej firmy drogą elektroniczną na adres e-mail: support@billbird.pl lub telefonicznie, nr infolinii +48 12 293 34 00.

Doładowanie licznika przedpłatowego przez Internet są obsługiwane przez firmę Blue Media S.A. Reklamacje dotyczące tej transakcji należy zgłaszać telefonicznie pod numerem telefonu 58 760 48 22 lub drogą e-mailową na adres: Energa@bluemedia.pl.

Reklamacja płatności online Energa

Operatorem usługi Płatności Online jest firma Blue Media S.A. i to do niej w przypadku płatności online należy kierować reklamacje. Można to zrobić telefonicznie pod numerem 58 760 48 44 lub 801 800 844, drogą e-mailową na adres energia@bluemedia.pl lub za pomocą elektronicznego Biura Obsługi Klienta Energa

Jak napisać reklamacje rachunku za prąd Energa?

W reklamacji rachunku za prąd powinny się znaleźć takie informacje jak:

  • imię i nazwisko klienta
  • numer klienta
  • adres poboru energii elektrycznej
  • adres korespondencyjny
  • numer faktury
  • data odczytu i stan licznika
  • powód reklamacji.

Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd Energa

Reklamacja Energa Operator

Klienci Energa Operator mogą reklamacje wysłać poprzez znajdujący się na stronie dystrybutora formularz zgłoszeniowy lub drogą tradycyjną na adres dystrybutora.

Reklamacja z powodu przerw w dostawie energii

W przypadku klientów, którzy mają podpisaną umowę kompleksową należy zastosować poniższy wzór reklamacji:

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa

Klienci, którzy mają rozdzielne umowy na sprzedaż i dystrybucje energii mogą zastosować poniższe wzory reklamacji:

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Gdańsk

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Kalisz

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Koszalin

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Olsztyn

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Płock

Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Toruń

Reklamacja z tytułu parametrów jakościowych energii

W przypadku klientów posiadających podpisane umowy kompleksowej mogą skorzystać z poniższego wzoru reklamacji:

Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa

Odbiorcy energii posiadający rozdzielne umowy na dystrybucje i sprzedaż energii mogą skorzystać z poniższych wzorów reklamacji:

Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Gdańsk 

Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Kalisz

Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Koszalin

Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Olsztyn

 Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Płock

 Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Toruń

 

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

09 Kwiecień 2014
10 rad, jak oszczędzać na rachunkach za prąd
Koszty życia non stop rosną, czego nie można powiedzieć o naszych wynagrodzeniach. Oszczędności są, zatem bardzo mile widziane. Co zrobić, aby płacić ...
Czytaj dalej
30 Maj 2017
Oferta maja 2017 – Energa „Rodzinna rozrywka”
„Rodzinna rozrywka” to jedna z najciekawszych ofert na rynku energetycznym. Sprzedawca proponuje stałą cenę sprzedaży oraz konsolę Xbox One S z dyskie...
Czytaj dalej
27 Kwiecień 2015
Firmy energetyczne
Na polskim rynku funkcjonuje wiele firm energetycznych. My dziś pod lupę weźmiemy cztery największe w Polsce grupy kapitałowe – Polską Grupę Energetyc...
Czytaj dalej
23 Październik 2015
Zaleganie z opłatami za prąd
Nie można odciąć prąd od razu – dostawca nie ma takiego prawa. Takie jest zdanie Prezesa UOKiK-u, dostawa ma zostać wznowiona niezwłocznie po opłaceni...
Czytaj dalej
24 Listopad 2016
Zawyżone rachunki za prąd
Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną, z której wysokością się nie zgadzasz? Masz podejrzenia, że nieprawidłowo odczytano stan licznika lub urządz...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7