Prawo odbiorcy do reklamacji
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w rozliczeniach z daną firmą energetyczną odbiorca energii ma prawo do reklamacji. Sprzedawca energii czy dystrybutor energii ma obowiązek jej rozpatrzenia w ciągu czternastu dni od dnia jego złożenia, chyba że w umowie zawartej pomiędzy stronami widnieje inny termin. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana przez przedsiębiorstwo energetyczne to można wystąpić o rozpatrzenie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego.
Reklamacja rachunku Energa Obrót
Klienci Energa Obrót reklamacje mogą składać:
- za pomocą formularza kontaktowego, który znajduje się na stronie internetowej Energa;
- telefonicznie (nr infolinii 555555555, infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00-22.00);
- za pomocą Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
- osobiście w Salonach Sprzedaży Energa.
Reklamacja dot. płatności i doładowań pre-paid Energa
Rachunki Energa oraz doładowania liczników przedpłatowych w sieci VIA są realizowane przez firmę BillBird SA., dlatego też reklamacje dot. transakcji kierować należy do tej firmy drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] lub telefonicznie, nr infolinii +48 12293 34 00.
Doładowanie licznika przedpłatowego przez Internet są obsługiwane przez firmę Blue Media S.A. Reklamacje dotyczące tej transakcji należy zgłaszać telefonicznie pod numerem telefonu 58760 48 22 lub drogą e-mailową na adres: [email protected].
Reklamacja płatności online Energa
Operatorem usługi Płatności Online jest firma Blue Media S.A. i to do niej w przypadku płatności online należy kierować reklamacje. Można to zrobić telefonicznie pod numerem 58760 48 44 lub 801800844, drogą e-mailową na adres [email protected] lub za pomocą elektronicznego Biura Obsługi Klienta Energa
Jak napisać reklamacje rachunku za prąd Energa?
W reklamacji rachunku za prąd powinny się znaleźć takie informacje jak:
- imię i nazwisko klienta
- numer klienta
- adres poboru energii elektrycznej
- adres korespondencyjny
- numer faktury
- data odczytu i stan licznika
- powód reklamacji.
Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd Energa
Reklamacja Energa Operator
Klienci Energa Operator mogą reklamacje wysłać poprzez znajdujący się na stronie dystrybutora formularz zgłoszeniowy lub drogą tradycyjną na adres dystrybutora.
Reklamacja wzór - z powodu przerw w dostawie energii
W przypadku klientów, którzy mają podpisaną umowę kompleksową należy zastosować poniższy wzór reklamacji:
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa
Klienci, którzy mają rozdzielne umowy na sprzedaż i dystrybucje energii mogą zastosować poniższe wzory reklamacji:
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Gdańsk
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Kalisz
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Koszalin
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Olsztyn
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Płock
Pobierz wzór reklamacji przerwy w dostawie energii Energa oddział Toruń
Reklamacja z tytułu parametrów jakościowych energii
W przypadku klientów posiadających podpisane umowy kompleksowej mogą skorzystać z poniższego wzoru reklamacji:
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa
Odbiorcy energii posiadający rozdzielne umowy na dystrybucje i sprzedaż energii mogą skorzystać z poniższych wzorów reklamacji:
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Gdańsk
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energii Energa oddział Kalisz
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energiiEnerga oddział Koszalin
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energiiEnerga oddział Olsztyn
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energiiEnerga oddział Płock
Pobierz wzór reklamacji parametry jakościowe energiiEnerga oddział Toruń
Agnieszka Kierzkowska