Poradniki
Start Poradniki Wyłączenia energii. Awaria czy prace modernizacyjne?
Artykuł

Wyłączenia energii. Awaria czy prace modernizacyjne?

Jedną z najgorszych rzeczy jaka może się przytrafić jest... Okazuje się, że wyłączenie energii elektrycznej, uciążliwe są te przerwy, które trwają dłużej niż dwie godziny.

wyłączenia energii

Fot. Flickr.com

Kogo dotyczy problem?

Planowane wyłączenia prąduspowodowane są wymianą urządzeń czy naprawą starych bądź uszkodzonych elementów sieci. O planowanej przerwie dystrybutor jest zobowiązany nas powiadomić, w sposób zwykle przyjęty. Jeśli nie masz pewności, że przerwa w dostawie energii została przez dystrybutora zaplanowana, zobacz czy tylko u Ciebie zgasło światło. Okazuje się, że awaria dotyczy tylko Ciebie sprawdź bezpieczniki. Uwaga, jeśli nie czujesz się na siłach aby wymienić korek dzwoń po pomoc.

Zamów bezpłatne porównanie Twojego rachunku

Wyłącz to co ważne

Awaria spowodowana nagłym odcięciem zasilania, która powodowana jest burzą bądź wichurą może okazać się dotkliwa w skutkach.

  • Wyłącz więc urządzenia z prądu, zwłaszcza te na, których Ci zależy, a skoki napięcia mogą spowodować jego uszkodzenie. Czułe są lodówki, telewizory, komputery.
  • Wyłącz wszystkie światła, przywrócenie fazy o zwiększonym natężeniu spowoduje przepaleni żarówek, dla bezpieczeństwa sieci i powiadomienia pogotowia energetycznego, że moc powróciła możesz pozostawić włączony jeden punkt, np. żarówkę na zewnątrz.
  • Uważaj na pralkę i zmywarkę, sprzęt ten powinien posiadać zabezpieczenie dotyczące togo, że w nagłych wypadkach odcięcia energii woda zgromadzona w środku nie zacznie się wylewać.

Tego lepiej unikaj!

Nie otwieraj lodówki i zamrażarki, nie wiesz kiedy pojawi się zasilanie, więc lepiej oszczędzać zgromadzone w środku zimno. Nowe modele bez otwierania potrafią utrzymać zimno wewnątrz komory nawet przez 24 godziny. Nie pozostawiaj zapalonych świec na noc. Jeśli jesteś głody i chcesz zjeść coś ciepłego zamów danie na wynos, o ile pogoda sprzyja takiej dostawie. Nie korzystaj w środku z grilla zasilanego gazem czy węglem.

Bonifikata

Pieniężne zadość uczynienie nienależny się odbiorcy jeśli przerwa w dostawie była przerwą planowaną, a dystrybutor o niej powiadomił. Nie ma znaczenie jak długo prądu nie było. Można starać się o odszkodowanie jeśli prądu nie było ponad 24 godziny, a przyczyną utraty zasilania jest możliwa do udowodnienia i leży po stronie dystrybutora. W takim wypadku należy też podać szkodę jaką ponieśliśmy z powodu baraku elektryczności, która będzie podstawa do odszkodowania za przerwę w dostawie energii.

Grażyna Kulik, Redaktor

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Energa planowe wyłączenia prądu. Sprawdź kiedy nie będzie zasilania!
19 Listopad 2014
Dowiedz się kiedy wyłączą u Ciebie prąd, dystrybutorzy mają obowiązek informowania o planowanych wyłączeniach sprawdź na jakich stronach uzyskasz te i...
ENEA planowane wyłączenia prądu
18 Listopad 2014
Enea Operator tak jak i inni dystrybutorzy prowadzi na swojej stronie zakładkę, w której informuje o planowanych przerwach w dostawie prądu.
Planowe wyłączenia prądu RWE
17 Listopad 2014
Dystrybutorzy energii elektrycznej są zobligowani do powiadamiania swoich klientów o planowanych przerwach w dostarczeniu prądu. Informacje na ten tem...
Odszkodowanie za brak prądu po burzy. Zobacz jak dostać
21 Lipiec 2015
Brak prądu po burzy w okresie letnim dotyka niemal każdego z nas. Od zakładów energetycznych możemy jednak z tego tytułu domagać się bonifikat czy ods...
Awarie prądu - przyczyny braku zasilania
08 Październik 2015
Jednym z elementów oceny jakości świadczenia usługi przesyłu jest tak zwana ciągłość dostaw, czyli brak przerw w dostawie prądu do klienta i to zarówn...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7